Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD - Shaguar


Pledrik

Anbefalte innlegg

Ettersom jeg har bursdag rett rundt hjørnet syntes jeg det var på høy tid med ny gitar. Siklet lenge på denne på finn, og da selger var veldig imøtekommende på et delbytte med en R9 jeg hadde så klarte jeg ikke si nei. Dette er da en veldig original 1964 Jag i olympic white med matchende headstock. Refret, (veldig profft gjort) gammel Mustang bro (tror jeg) og en slik buzz stopper er det eneste jeg har funnet så langt. Spiller og låter heeeeerlig. Ny favoritt her, tror jeg.

Det har tydeligvis vært et eller annet klistremerke på hun, sitter igjen en del klebrig limrester. Noen som har noen gode forslag til å fjerne? Er livredd for å herpe originallakken, men sitter ikke veldig hardt tror jeg.

image.jpgimage.jpgimage.jpg 

Endret av Pledrik
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pledrik skrev:

Det har tydeligvis vært et eller annet klistremerke på hun, sitter igjen en del klebrig limrester. Noen som har noen gode forslag til å fjerne? Er livredd for å herpe originallakken, men sitter ikke veldig hardt tror jeg.

Forsøk med nafta/lighterbensin. Finfin gitar. Gratulerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde prøvd først med et par-tre dråper matolje, som man gnir utover og lar virke en stund, kanskje et par timer ved første forsøk. Da får man et inntrykk av hvor godt det virker. Det er mer skånsomt enn lighterbensin. Type olje spiller ikke den store rollen, men en som ikke har noen farge er fint.

Virker ikke det er lighterbensin det neste på listen, en veldig undervurdert problemløser. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Truckstop Chuckie skrev:

Gulnet olympic white?! Ikke hver dag en ramler over de med matchende headstock heller. Veldig pen. 

Min AVRI Jag ligger i kassa si, men på høytid å plukke den frem tror jeg. 

Er gulnet OW, ja. Helt herlig patina. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.