Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

For å være ærlig, jeg sendte nemlig youtubelink med det dere så til faren min av siste klipp og han har et MEGET godt gehør, mye bedre enn mitt gehør, og han kunne ikke skjønne at denne gitaren var sur. Han sammenlignet med min stålstrenger og likte Breadcasteren best. (Cort stålstrenger stemt med samme apparat) Gitar tuneren er enig med min far og uenig med dere. 

Derimot er jeg av den tro at hvis denne "borte-i-hampen-rare planken " kjøpt på husflidbutikk kan låte bra så ydmyker Breadcasteren de andre store prosjektene av Strat, Tele etc prosjektene som er proft laget med templates ect og har sunburst etc - de vikrelige dyktige så jeg tror at dere derfor nekter å innse at Breadcasteren er bra. Men det nekter ikke gitar tuneren min for.

Hvis nøtta er feil så kan den aldri intoneres men den er intonert nå. grønt lys på tuner på alle strenger både i 1 og 12 bånd, riktig strengehøyde og godt treverk, hardware og pickups - en god jobb og en god gitar.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gitaren er fortsatt ustemt.. Hvis jeg sier at det er stor sol og skyfri himmel når det faktisk er overskyet så vil det fortsatt være overskyet. Jeg vil råde deg å ta med gitaren til en butikk, der kan de vise deg hvordan stemmeboksen virker og kanskje intonere gitaren for deg i samme slengen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Rottenikken skrev:

For å være ærlig, jeg sendte nemlig youtubelink med det dere så til faren min av siste klipp og han har et MEGET godt gehør, mye bedre enn mitt gehør, og han kunne ikke skjønne at denne gitaren var sur. Han sammenlignet med min stålstrenger og likte Breadcasteren best. (Cort stålstrenger stemt med samme apparat) Gitar tuneren er enig med min far og uenig med dere. 

Derimot er jeg av den tro at hvis denne "borte-i-hampen-rare planken " kjøpt på husflidbutikk kan låte bra så ydmyker Breadcasteren de andre store prosjektene av Strat, Tele etc prosjektene som er proft laget med templates ect og har sunburst etc - de vikrelige dyktige så jeg tror at dere derfor nekter å innse at Breadcasteren er bra. Men det nekter ikke gitar tuneren min for.

Hvis nøtta er feil så kan den aldri intoneres men den er intonert nå. grønt lys på tuner på alle strenger både i 1 og 12 bånd, riktig strengehøyde og godt treverk, hardware og pickups - en god jobb og en god gitar.

Da har nok ikke faren din så godt gehør som du påstår, for det er surt som bare dèt. Så enkelt er det.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Rottenikken, i tråd med at jeg befinner meg på andre siden av Atlanteren så passerer de siste utsagnene dine glatt i kategorien #fakenews og #alternativefacts.

Du er et friskt pust på dette forumet. Slikt liker jeg, men du er dessverre helt på jordet i din bastanthet vedrørende denne brødfjølgitaren. Den er surere enn surdeigen jeg til stadig baker brød med, og surdeigen min skal være sur. En sur surdeig betyr at surdeigen er frisk. "Alles in ordnung". En sur gitar, derimot, tyder på at noe er galt. Hvis gitartuneren din forteller deg at alt er i orden når du stemmer strengene hver for seg, men at den allikevel er helt ute når du spiller på gitaren, er det ikke tuneren det er noe galt med, men gitaren det er noe feil med. Du har selv også innrømmet nå nylig i tråden at plasseringen av stolen ikke er helt korrekt, så da er det for meg helt uforståelig, og som flere andre har påpekt, arrogant, å påstå at det er den gemene hop på forumet det er noe galt med, og ikke deg, din far, og til sist gitartuneren du bruker, det er noe feil med.

Du har her å gjøre med en skokk med "erfarne fjellfolk". Lytt til fjellvettreglene. Det er aldri for sent å snu, se seg selv i speilet og innrømme at man tok feil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gitartuneren sier det motsatte og dere kan ikke nekte for elektronikken. Av dere, faren min og tuneren så er det tuneren som har best gehør. Og jeg har grønt lys oppe og nede på alle strenger.

Uansett så er den ferdig

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, space skrev:
1 time siden, space skrev:

Hm, kombinasjon tynne strenger og alt for hardt anslag? 

Eller muligens er det stemmeapparatet helt på bærtur. 

Hm, kombinasjon tynne strenger og alt for hardt anslag? 

Eller muligens er det stemmeapparatet helt på bærtur. 

Heller noe sånt - tynne strenger og hardt anslag. Det er nok jeg som spiller falsk når et elektronisk instrument sier noe annet. Når elektronikken sier at det er bra så nekter jeg å tro noe annet. Elektronikken kan måle eksakt i desibel og det kan ikke dere med deres gehør.

DET er hele grunnen til at jeg mener at den ikke er falsk - fordi det er ELEKTRONIKKEN som måler i desibel som sier at de ikke er feil. Jeg mener at dere kan ikke ha bedre gehør enn noe sånt som et elektronisk instrument.

Mulig her bruker feil strenger og slår an hardt og at det er alt...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at man skal intonere etter nulte og tolvte, eller første og trettende?

Forøvrig stemmer man ikke gitarer etter desibel, bortsett fra at den i bandet som spiller høyest angir kammertone.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.