Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Broodcaster under bygging av brødfjøler.


Anbefalte innlegg

 Og det vil da si at hvis jeg får samme lyd i første og 13 bånd så er den riktig? Stemmes en halvtone lavere før jeg setter på capo? 

Det var bare det, da... Å klare det. For det kan ikke jeg. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rottenikken skrev:

 Og det vil da si at hvis jeg får samme lyd i første og 13 bånd så er den riktig? Stemmes en halvtone lavere før jeg setter på capo? 

Det var bare det, da... Å klare det. For det kan ikke jeg. 

Du skal da altså få en ren F med løs streng på E-streng, og hvis alt er riktig satt opp, skal du også ha en ren F i 13. posisjon på halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å støte noen. Jeg skal forklare, det jeg synes er morsomt er at TS spør foraet om masse tips  men velger å ikke følge velmente, gode tips. 
Så da lurer jeg på hvorfor TS gidder å i det hele tatt spørre om tips, da det virker som han likevel har bestemt seg FØR han spør hva han skal gjøre.
Men jeg beklager om noen ble støtt, det var ikke min intensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Audun skrev:

Du skal da altså få en ren F med løs streng på E-streng, og hvis alt er riktig satt opp, skal du også ha en ren F i 13. posisjon på halsen.

Så var det bare å høre ren F, da... Men jeg har en kompis som aldri har sett gitarene eller hørt mine og han kan det nok tror jeg for jeg har hørt ham spille. En jeg ikke har tenkt på. Jeg tar med gitaren til ham, gir den til ham så jeg får den stemt og setter på capo og han sier hvordan det er. Han spiller egentlig bass men er også flink på elgitar. Men nå får jeg humbuckeren om to til fire dager så jeg innstalerer den først. 

Da får jeg svaret op om nøtta er feil eller ikke.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.