Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektoppsett, frustrert!


Affen

Anbefalte innlegg

Mulig dette er tidenes dummeste spm. , men får ikke kabalen til å gå opp her.
Greia er at jeg har kjøpt meg en Korg A3 rack. Jeg vil ha oppsettet mitt slik at jeg kjører en ab boks (og ettrehvert aby)

slik at jeg kan bytte mellom pedalbrettet, Korg A3 eller begge samtidig.
Det jeg ikke får å gå opp er når jeg kobler dette sammen har jeg ingen kabel i input på Korg A3.
Det blir noenlunde slik: Gitar inn i pedalbrett, pedalbrett ut til inn A i AB(Y) boks. Korg A3 ut i B inn. AB(Y) ut til amp.
Hva skal gå INN i A3 rackboksen?

Sikkert noen som sitter og flirer fordi svaret sikkert er sååååå obvious, men jeg klør meg enda på ball, eh, hodet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Korg A3 en direkteutgang (Direct Out) på baksiden?

Har du prøvd å kjøre kabel fra gitar inn i Korg A3, deretter fra Direct Out inn i pedalbrettet?

Hvis teorien min stemmer skulle det da være rett fram å kjøre en kabel fra pedalbrettet og en kabel fra Korg inn i ABY-boksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Korg A3 en direkteutgang (Direct Out) på baksiden?

Har du prøvd å kjøre kabel fra gitar inn i Korg A3, deretter fra Direct Out inn i pedalbrettet?

Hvis teorien min stemmer skulle det da være rett fram å kjøre en kabel fra pedalbrettet og en kabel fra Korg inn i ABY-boksen.

Ja A3 har direkte utgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville kjørt linjært gitar-effektbrett-A3-amp. Hvis ampen har to innganger ville jeg sendt direkte signal til egen input (evt til en amp 2).

Vedrørende denne type oppsett og generelt diskusjonen eldre utstyr vs f.eks Axe Fx anbefaler jeg alle å å ta en titt på denne video:

http://www.premierguitar.com/articles/21759-rig-rundown-daniel-lanois

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.