Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Effektoppsett, frustrert!


Affen

Anbefalte innlegg

Personlig ville jeg definitivt gått for en loop-boks med master bypass som linket til ovenfor, holder signalkjeden renest mulig og master bypass kan være en liten livredder om noe slutter å virke i en av loopene.

Det kan også fungere. Men om man gjennomgår alle ledd og sikrer seg med gode kabler, skikkelig strømtilførsel etg så er det like sikkert.

Som i eksempelet med Lanois kan man få svært mye ut av et tilsynelatende enkelt oppsett om komponentene er gode nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tror det skal fungere med en slik.

Husk også på at mye av soundet til U2 i den andre periode (etter Steve Lillywhite) er sterkt preget av ideene og lydene til Brian Eno og Daniel Lanois som i tillegg til å produsere også spiller på platene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden man først er inne på temaet; på de første U2 platene bruker Edge omtrent bare en eller to analoge ekkobokser og en compressor når han spiller slide. Siden tar det litt av i racket..

Trikset for å få rett lyd (i denne sammenheng) er å bruke myke nylon Herco eller Dunlop plekter og snu de rundt så teksturen skraper i strengene. Videre er det diverse spillover ekko mellom de to mikrofoner som mikker opp hans Ac30 (derav får man et veldig bredt lydbilde.

Det er diverse nettsider og videoer som forklarer teknikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke Korg A3 en direkteutgang (Direct Out) på baksiden?

Har du prøvd å kjøre kabel fra gitar inn i Korg A3, deretter fra Direct Out inn i pedalbrettet?

Hvis teorien min stemmer skulle det da være rett fram å kjøre en kabel fra pedalbrettet og en kabel fra Korg inn i ABY-boksen.

Dette funka knall!!! Tusen hjertelig :) Føler meg litt blond og dum i dag ;)

Får man kjøpt denne Brighton looperen (e.l.) i Norge?

Endret av Affen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden man først er inne på temaet; på de første U2 platene bruker Edge omtrent bare en eller to analoge ekkobokser og en compressor når han spiller slide. Siden tar det litt av i racket..

Trikset for å få rett lyd (i denne sammenheng) er å bruke myke nylon Herco eller Dunlop plekter og snu de rundt så teksturen skraper i strengene. Videre er det diverse spillover ekko mellom de to mikrofoner som mikker opp hans Ac30 (derav får man et veldig bredt lydbilde.

Det er diverse nettsider og videoer som forklarer teknikken.

Blå Herdim plektre! Er det jeg bruker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må plage dere litt til ;) :-O
Kjører ABY nå, funker hunky dory, helt til jeg skal ha begge samtidig. Effektene fra pedalbrettet (særlig wah og whammy) druknes nesten helt

sammen med A3, hører de , men lyden høres ut som den er laaaaangt borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.