Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Metallica


Gettar-gutt

Anbefalte innlegg

Må bare spørre jeg ass, hva er det Kirk Hammet har som gjør han god?

Skulle jeg beskrive spillinga hans så ville dette vært noe stikkord:

Slurv, Kjedelig, null timing, ingen presisjon, ensformig, kan ikke bruke wah, dårlig teknikk..

Sorry at jeg sier det ass, men Kirk er jo ikke noe god!

Har aldri vært uenig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må bare spørre jeg ass, hva er det Kirk Hammet har som gjør han god?

Skulle jeg beskrive spillinga hans så ville dette vært noe stikkord:

Slurv, Kjedelig, null timing, ingen presisjon, ensformig, kan ikke bruke wah, dårlig teknikk..

Sorry at jeg sier det ass, men Kirk er jo ikke noe god!

Har aldri vært uenig.

Er ganske uenig.

Man trenger ikke være Vai for å lage kule låter/soloer.

Og soloene til Kirk er meget bra.

Edit: Lagde

Endret av odd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det å si om et band er sellouts, så lenge de lager kul musikk som folk liker og får turnere med den så skal vel dere gutteromsjammende sjalu bedrevitere ti stillt! Makan, ha respekt for folk som faktisk klarer å drive med det dem har lyst til istede for å rakke ned.

Jeg hadde også vært "sellout" for de pengene metallica har tjent, så der er vi enige!

Det vi er uenige om er "gutteromsjammerene". Hele vitsen med et åpent forum er at fok skal kunne si hva de mener, (noe som absolutt blir gjort her) om man jammer på gutterommet eller ikke spiller mindre rolle.

Det du sier om respekt er vel greit nok, man trenger ikke Ringe Lars Ulrich og fortelle ham at han er en dust, men å si det på et nettforum? Ja, det tåler han nok.

Endret av odd1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhy! AC/DC kommer snart med ny plate. Det er det som teller. :wink:
AC/DC har ivertfall tapt seg de siste åra.. LENGE LEVE BON SCOTT!! og for dere som vil diskutere: nei jeg gidder ikke.

det har ikke noe med at de har tapt seg da, snarere at de begynner å bli gamle menn.. brian johnson synger jo helt vannvittig bra på back in black, og alle utgivelsene etter det egentlig. det er bare det at de kan ikke klare den trøkken live når de er over 50 år gamle! og angus og retsen avgjengen spiller jo like tight og fint som de alltid har gjort.. jeg synes ikke ac/dc har tapt seg ihvertfall, klart det ikke trøkker som det gjorde for 20 år sia, men det har med alderen å gjøre <_< men jeg tviler på at det kommer ny cd og turne.. det er bare rykter, er jeg nesten sikker på!

selv om det hadde ikke gjort meg noe å stå i første rekke når angus varmer opp med thunderstruck i spektrum :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre jeg ass, hva er det Kirk Hammet har som gjør han god?

Skulle jeg beskrive spillinga hans så ville dette vært noe stikkord:

Slurv, Kjedelig, null timing, ingen presisjon, ensformig, kan ikke bruke wah, dårlig teknikk..

Sorry at jeg sier det ass, men Kirk er jo ikke noe god!

er du helt dust eller?? så du synes soloene på master, sandman, sanitarium, hit the lights+++, er ræva? du hadde helt sikkert spilt dem bedre selv tenker jeg <_< er greit at kirk hammet har tapt seg i de seinere åra ass, men man skal faen ikke si at han er en dårlig gitarist.. er få gitarister som kan matche det tidligere arbeidet til mr. hammet.. og jeg er ingen stor fan engang :P men det innlegget der provoserte meg kraftig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er du helt dust eller?? så du synes soloene på master, sandman, sanitarium, hit the lights+++, er ræva? du hadde helt sikkert spilt dem bedre selv tenker jeg <_< er greit at kirk hammet har tapt seg i de seinere åra ass, men man skal faen ikke si at han er en dårlig gitarist.. er få gitarister som kan matche det tidligere arbeidet til mr. hammet.. og jeg er ingen stor fan engang :P men det innlegget der provoserte meg kraftig

Vel, nei er ikke helt dust!

Vel jeg synes eggentlig alle soloene til Kirk er ganske kjedelige, alle er jo helt like!!

Hadde ikke spilt dem bedre enn ham siden jeg har spilt gitar i 3 år og han har spilt i 30 år. Så må vi ikke glemme at jeg er bassist også da! :)

Få gitarister som kan matche det arbeidet Kirk har gjort.. Hm la meg nevne:

Vai, Satriani, Petrucci, Loftstad, Johnson, Dimebag, Gilbert og til Malmsteen er morsommere å høre på enn Kirk Hammet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhy! AC/DC kommer snart med ny plate. Det er det som teller. :wink:
AC/DC har ivertfall tapt seg de siste åra.. LENGE LEVE BON SCOTT!! og for dere som vil diskutere: nei jeg gidder ikke.

det har ikke noe med at de har tapt seg da, snarere at de begynner å bli gamle menn.. brian johnson synger jo helt vannvittig bra på back in black, og alle utgivelsene etter det egentlig. det er bare det at de kan ikke klare den trøkken live når de er over 50 år gamle! og angus og retsen avgjengen spiller jo like tight og fint som de alltid har gjort.. jeg synes ikke ac/dc har tapt seg ihvertfall, klart det ikke trøkker som det gjorde for 20 år sia, men det har med alderen å gjøre <_< men jeg tviler på at det kommer ny cd og turne.. det er bare rykter, er jeg nesten sikker på!

selv om det hadde ikke gjort meg noe å stå i første rekke når angus varmer opp med thunderstruck i spektrum :P

Jeg synes han synger helt vanvittig dårlig på Back in Black.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du synes soloene på master, sandman, sanitarium, hit the lights+++, er ræva?
Ja.
du hadde helt sikkert spilt dem bedre selv tenker jeg <_<
Ja.
er greit at kirk hammet har tapt seg i de seinere åra ass, men man skal faen ikke si at han er en dårlig gitarist..
Jo.
er få gitarister som kan matche det tidligere arbeidet til mr. hammet..
Det er svært mange.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så du synes soloene på master, sandman, sanitarium, hit the lights+++, er ræva?
Ja.
du hadde helt sikkert spilt dem bedre selv tenker jeg <_<
Ja.
er greit at kirk hammet har tapt seg i de seinere åra ass, men man skal faen ikke si at han er en dårlig gitarist..
Jo.
er få gitarister som kan matche det tidligere arbeidet til mr. hammet..
Det er svært mange.

mr perfect........ :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ziggy Stardust

Enig med: Yngtchie Blacksteen

Til moderatorene: På endel andre forum har vi en ignoreknapp. Jeg kan ikke se at vi har

denne muligheten på dette forumet. Jeg savner den knappen utrolig mye til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes Kirk er/har vært meget dyktig til å "skrive" ikke-improviserte soloer, iallefall frem til Garage Inc., men kanskje helst på 80-tallet. Han spiller som en dass nå for tiden (eller sist jeg sjekket), men det betyr ikke at han ikke har spilt inn en haug med bra soloer tidligere. Intelligent oppbygning, melodi, god frasering og kult notevalg er noe som går igjen.

Sitter her og hører igjennom diverse soloer (Ride The Lightning, Fight Fire With Fire, m.fl.)... helt alvorlig... jeg kan ikke tenke på noe annet som hadde passet låta bedre. Spillinga har en dyster stemning, han har etter min mening attituden og låter som gitarguden selv. Gilbert er en mye bedre musiker på mange måter, men å spille soloer som kaller frem onde ånder, tror jeg Kirk bør ta seg av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med: Yngtchie Blacksteen

Til moderatorene: På endel andre forum har vi en ignoreknapp. Jeg kan ikke se at vi har

denne muligheten på dette forumet. Jeg savner den knappen utrolig mye til tider.

Henger meg på den jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.