Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NPD - Way Huge Aqua-Puss Mk II Analog Delay


toralfsan

Anbefalte innlegg

Way Huge er saker det, George Tripps er et lite geni.

De laget en særdeles velprodusert reklamevideo for den:

Dét sagt, Boss DD-7 er ikke til å kimse av, Boss har alltid laget noen av de beste digitale delayene i pedalformat. :)

Jeg er ikke spesielt fan av analoge delays da jeg liker delay som er mer på den "brighte" siden. Echoplex EP-3 er gullstandarden for min del.

Har en Catalinbread Belle Epoch på vei i posten, får se om den hare litt tapemagi på lur. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dét sagt, Boss DD-7 er ikke til å kimse av, Boss har alltid laget noen av de beste digitale delayene i pedalformat. :)

Jeg er ikke spesielt fan av analoge delays da jeg liker delay som er mer på den "brighte" siden. Echoplex EP-3 er gullstandarden for min del.

Har en Catalinbread Belle Epoch på vei i posten, får se om den hare litt tapemagi på lur. :)

Personlige preferanser skal en ikke kødde med. Både musikkstil og gitarer teller jo også. Jeg prøvde den ut sammen med Boss DD-7-en rett i en 30 w Ibanez-røramp (clean), og i mine ører var Aqua-Pussen klart nærmere det jeg vil ha. Mer fylde og nok spennvidde for meg. Den har max 300 ms delay, og det holder for mitt bruk. Jeg vil ha det enkelt, og den er enklere enn Bossen å bruke. Tydeligere å se settings fra spillehøyde også (særlig for en halvblind gamling som meg). Jeg har analog reverb på ampen også, og en Blackstar HT-Dual OD/crunch-pedal så jeg får en ganske "analog" kjede. Det liker jeg.

Har ikke spilt mye på Aqua-Pussen ennå, men førsteinntrykket er slik jeg liker hjemme med egen amp. Skal teste den ut sammen med Blackstar-en også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlige preferanser skal en ikke kødde med. Både musikkstil og gitarer teller jo også. Jeg prøvde den ut sammen med Boss DD-7-en rett i en 30 w Ibanez-røramp (clean), og i mine ører var Aqua-Pussen klart nærmere det jeg vil ha. Mer fylde og nok spennvidde for meg. Den har max 300 ms delay, og det holder for mitt bruk. Jeg vil ha det enkelt, og den er enklere enn Bossen å bruke. Tydeligere å se settings fra spillehøyde også (særlig for en halvblind gamling som meg). Jeg har analog reverb på ampen også, og en Blackstar HT-Dual OD/crunch-pedal så jeg får en ganske "analog" kjede. Det liker jeg.

Har ikke spilt mye på Aqua-Pussen ennå, men førsteinntrykket er slik jeg liker hjemme med egen amp. Skal teste den ut sammen med Blackstar-en også.

Er nok ikke uten grunn analoge delayer ikke går av moten med det første :) Selv Boss har nå kommet med en ny versjon av gamle DM-2 og de er ikke akkurat kjent for "reissues"

Ikke min greie, men har null problem med å skjønne hvorfor mange liker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? En delay som ikke kan gå i feedbackloop? Meningsløst! :)

Nei, det er ingen loop-machine. Men Feedback-kontrollen gir trinnløs regulering av mengden delay, og det går fint å få den til "å vare evig". Det låter omtrent som den gamle Tandberg-spoleopptakeren vi lekte med i ungdommen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boss lager absolutt mye bra! Analoge delayer er fett, men virker som den digitale teknologien har tatt igjen; det låter så likt at man ikke lenger må kjøre analogt for å få analoglyd. Men analogt utstyr har jo absolutt sin sjarm.

Joda, har ikke noe imot Boss. Har sjøl to Boss-pedaler en DA-2 Adaptive Distortion, og en FB-2 Feedback/booster. DA-2 er faktisk oppsiktsvekkende bra, men den ligger litt på vent her ettersom jeg utforsker Blackstar HT-Dual. FB-2 gir bedre boost enn ampen min, men jeg lurer på om jeg trenger det når jeg har volumkontrollen på gitaren – iallfall på Tele’n. Feedback-funksjonen er likevel morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.