Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lunchbox-tips.


PerA

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Jeg skal ha en ny amp, og er ganske fysen på en lunchbox-sak. Hadde vært moro å ha noe jeg bare kan slenge i kofferten på flyjobber.

Hvilke erfaringer har folk med slike amper? Budsjettet mitt er på 3-5 blanke, så Suhr og Mesa sine alternativ er ute.

Er ute etter dugende cleanlyd og høy pedaltoleranse. Night Train? Micro/Tiny Terror? ZT?

Subjektive inspill ønskes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 tiny terror og vært strålende fornøyd med de. Ville heller kjøpt Dark Terror nå da den har effektloop og mer gain(om du trenger det), ellers funker den som en TT med gain under 12. Men desverre så var Mesa Mini'n mange mange mange ganger bedre og mer fleksibel så ville spart litt mer penger. Du får de vel til rundt 7k brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er cleanlyd og headroom på TT?

Ikke noe å skryte av.. funker greit hjemme, men til øving og live så vil jeg nesten påstå at du ikke har cleanlyd ettersom forsterkern knekker opp veldig raskt er min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kört TT några år nu, VÄLDIGTt nöjd. Cleanlyden har jag dock ingen erfarenhet med. I replokalen blir den litt för klen (så där kör jag DT, den spelar högt) men uppmickad live så funkar den kanon. Helt genial när man spelar utomlands och måste flyga.

Nu har jag köpt en Jim Root Terror, får se vilken som stannar, den eller TT:n.. eller bägge :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askret: Har noen timer i Oslo i slutten av måneden, hvilke sjapper har den inne?

Tuff: Er avhengig av tålelig cleanlyd med ditto volum, så da stuper aksjen til TT videre.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askret: Har noen timer i Oslo i slutten av måneden, hvilke sjapper har den inne?

Tuff: Er avhengig av tålelig cleanlyd med ditto volum, så da stuper aksjen til TT videre.

Å, hadde jeg bodd i Oslo hadde jeg kanskje visst det... Vet bare at Gitarhuset har den, men det hjelper lite! Du kan ta en tur til Sørlandet og teste min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blackheart Little Giant som jeg er veldig fornøyd med. Bruker den med pedaler foran. Den er bare på 3/5 watt, så det hender at den har litt lite futt på øving hvis trommisen drar på. Bruker den mye hjemme og da er den stilt inn på 0, 01. Så

bruker ikke mye av potensialet ved hjemmebruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Blackheart Little Giant som jeg er veldig fornøyd med. Bruker den med pedaler foran. Den er bare på 3/5 watt, så det hender at den har litt lite futt på øving hvis trommisen drar på. Bruker den mye hjemme og da er den stilt inn på 0, 01. Så

bruker ikke mye av potensialet ved hjemmebruk.

Denne vil bli brukt på mindre gigger og øving i hovedsak, så da blir den kanskje litt svak.

Egnater Tweaker kan være et bra alternativ. Ca 4K. Godlyd hadde de før, nå tror jeg det er Jonny musikk som fører de.

Takk for tipset, sjekker ut! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en ZT Lunchbox.

Masse haedroom og tar pedaler bra. Synes grunnlyden er litt steril, men noen liker kanskje det. Kan både brukes som topp, eller alene. Og ja, den funker bra nok på egenhånd til øvinger og konserter, selv om elementet bare er 6,5-tomme.

Min egen blir mest brukt til loops og droner jeg trigger med en boss-looper, men er også backup om hovedampen ryker under gig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.