Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lunchbox-tips.


PerA

Anbefalte innlegg

Oppdatering:

Etter noen timer på prøverunde i Oslo, har jeg gjort følgende:

- Sendt alle Orange-ampene ut døra. Cleanlyden passer meg overhodet ikke. TT var helt krise.

- Plassert Ibanez TSAH-15 på "Hvis ingenting annet er ønskelig"-lista. Likte ikke helt responsen i bass/mellomtone-overgangen. Dette kan selvfølgelig ha med kabinettet å gjøre, men iom. at man aldri vet hva man får servert av kabinett på spillesteder nådde denne ikke helt opp.

- Observert at veldig få av Oslo-butikkene har noe særlig med amper til prøving.

- Bestilt meg en ZT Lunchbox fra Godlyd. Hvis jeg hater den, er ikke pengetapet så stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ZT'en inn døra i dag.

Fornøyd!

Godt nok volum bare med fiseelementet som står i boksen, og det blir nok enda mer fres på et kabinett - skal prøve på det i morgen.

Er egentlig balleimponert når det kommer til lyd kontra pris.

EDIT: Helt uformelt målte jeg 122 dB i snitt med iPhone-app.

Endret av PerA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny forsterker! :)

Skal du måle lydtrykk, så gjør det i det minste på riktig avstand (1 meter) og helst utendørs (om du ikke har et ekkofritt rom).

Takk!

Ja, jeg er klar over at det ikke er noen god måling. Men et par minusgrader og tilløp til storm ute frister ikke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk og rugget på sønnen min da han var noen måneder gammel og bæljet som verst, så målte jeg lydtrykket ved øret mitt. Der var det rundt 124dB, gitt. Det var mye lavere bare en meter unna. Etter det skiftet jeg bærestilling for å få lydkilden lenger unna øret.

Jeg håper for din skyld at du ikke har målt ved øret ditt, for slike lydtrykk er direkte skadelige for hørselen.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk og rugget på sønnen min da han var noen måneder gammel og bæljet som verst, så målte jeg lydtrykket ved øret mitt. Der var det rundt 124dB, gitt. Det var mye lavere bare en meter unna. Etter det skiftet jeg bærestilling for å få lydkilden lenger unna øret.

Jeg håper for din skyld at du ikke har målt ved øret ditt, for slike lydtrykk er direkte skadelige for hørselen.

Nei, er du sprø. Såpass kan jeg om lydtrykk. Målt v/1 meters avstand +/-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk og rugget på sønnen min da han var noen måneder gammel og bæljet som verst, så målte jeg lydtrykket ved øret mitt. Der var det rundt 124dB, gitt. Det var mye lavere bare en meter unna. Etter det skiftet jeg bærestilling for å få lydkilden lenger unna øret.

Jeg håper for din skyld at du ikke har målt ved øret ditt, for slike lydtrykk er direkte skadelige for hørselen.

Jeg bruker ørepropper, slike oransje proper fra Clas Ohlson/apoteket. Kona mi er av den oppfatningen at jeg da muligens fremstår som om jeg prøver å ignorere skrikingen og dermed ikke bryr meg. Selv kaller jeg det for sunn fornuft og nøye overveid selvforsvarsmekanisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du er fornøyd!
Jeg brukte min på en øving her en dag, da jeg spilte sammen med 15-20 andre.
3 slagverk, 2 perkusjonister, 2 kontrabasser, 3 elbasser, 5 gitarister og et par andre ting.
Jeg hadde ikke noe problem med å bli hørt.
Hadde kanskje ikke samme bunntrykket som de som hadde "skikkelige" amper, men absolutt høyt nok. :)
Skal bruke den igjen på konsert i kveld, men da gjennom et 115-basskabinett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.