Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lunchbox-tips.


PerA

Anbefalte innlegg

Zt lunchbox har for lite element til å være en reell utfordrer til de andre nevnte ampene. Og den er transistorbasert. De 100 wattene stiller dårlig opp mot en 15 watt røramp med 12", og bassen er fraværende. Men, kult størrelse, og mer lyd enn noen andre komboer i samme fysiske størrelse, som er styrken til denne doningen.

Jeg kan ikke uttale meg om lunchbox som topp da jeg bare har dratt på ut av boksen, men ingen kjøper vel denne transistorampen for å bruke den som topp?

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høy evne til å ta pedaler betyr rør i min bok.

De er nevnt før, men jeg tenker også Egnater Tweaker eller Ibanez TSA15H. De var høyt oppe på lista mi en stund, men så ble jeg mer bassist etterhvert....

Tror Myhrbraaten har en Ibanez TSA15H, siden du skulle en tur til Oslo. Det ser ut som de også har Orange Dark Terror. Det er en lunchbox jeg absolutt ville testet hvis fysisk størrelse er viktig.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører utelukkende transistor til vanlig - Henriksen Jazzamp. Tar pedaler glatt, og er mer enn høy nok i volum. Den har kommet som lunchboxaktig topp, men er utenfor prisklassen min. Så jeg er ikke på "bare rør er godt nok"-bølgen.

På lista er så langt TSA15H, Egnater Tweaker og ZT. Det jeg har hørt av Terrorene ang. cleanlyd er ikke i min gate, og jeg bruker kun pedalvreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om størrelse, vekt er viktig, og det ikke må være rør:

Jeg hadde vurdert AMT stonehead 50w (laget i russland). Størrelsemessig noe mindre enn ibanez tsa15h, og halvparten i vekt (kun 5 kg). Jeg har ikke prøvd denne ampen, men min erfaring med AMT preamper er overveldende positivt, Det står 3 AMT pedaler permanent på brettet mitt, både rør og transistor preamp.

http://amtelectronics.com/products/guitar-heads-and-power-amps/amt-stonehead-50-4-50w-4-channel-guitar-head-amplifier/

Eller: ZT the club, så snakker vi liten kombo. 12" element bør kurerer noe av problemet zt lunchbox hadde, enn om den kanskje låter noe sterilt fortsatt, på det positive og negative.

Endret av tronni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var øvinga over og blackhearten testa. Den er vel egentlig ikke en lunchbox (?) i og med at den er en topp og har behov for et kabinett, men den er liten og lett å ta med seg. Jeg kjørte den gjennom et blackheart 1x12 kabinett. Tidligere har jeg brukt den på Marshall 2x12 og 4x12 med supert resultat. Men altså tilbake til dagens "test". Bandet jeg spiller i er et sell out coverband, så vi spiller sanger i alle sjangere. Jeg bruker alltid ampen som helt clean og kjører pedaler til vreng etc. Til vanlig bruker jeg en Engl screamer 50 watt. Blackhearten imponerte. Masse trøkk og klar og fin tone. Volum nok i massevis. Rytmegitaristen i bandet bruker ac30 og det var null problem å bli hørt. I pausen testa jeg litt på full spiker. Ampvrengen imponerer ikke. Fislete og uten trøkk. Men som en amp som skal ta pedaler synes jeg den er helt topp. Tror faktisk jeg skal bruke den på neste gig pga den fete logoen.

Endret av MacKay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarge: Har en Smokey Amp, kanskje den er tingen? ;)

Selv om fysisk størrelse ligner, så stopper det der. EHX 44 Magnum er 44Watt og henter strøm kun fra nettet (visstnok en ganske tung kladd, sammenlignet med størrelsen på vanlige pedalpowerveggvorter). Jeg tenkte på den mest i spøk, men ble overrasket over en del YouTube videoer hvor det låter overraskende bra, selv på vreng, til å være en ikke-digital solid state amp.

Nesten så jeg fikk lyst på en selv... :)

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.