Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Lunchbox-tips.


PerA

Anbefalte innlegg

Tøft! Kanskje jeg burde hatt en Micro Terror i tillegg til ZT'en min. Den er jo så liten at den kanskje går i gitarbaggen. Billig også!
Men lurer på hvor høyt den spiller i forhold til et trommesett(dette er jo mye avhengig av trommis da)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra 12AX7 til 12AT7 i JCA ampen min nå. Dette røret har mindre gain en X varianten. Det gjorde at jeg fikk noe mer clean headroom, dvs høyere volum før vrengen setter inn. Men Max volum ble nok noe lavere enn med X røret. Ved å bruke volumkontrollen på gitaren kan man enkelt gå clean, crunch og lead.

Forskjellen i gain på de forskjellige variantene kan du se i tabellen under:

12AX7 12AT7 12AY7 12AV7 12AU7

100 60 45 41 20

( ble ikke så fin tabell da...)

Så å gå ned til U gir mye mindre gain, men vil anta at volumet synker godt også....

Endret av askret
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet fra 12AX7 til 12AT7 i JCA ampen min nå. Dette røret har mindre gain en X varianten. Det gjorde at jeg fikk noe mer clean headroom, dvs høyere volum før vrengen setter inn. Men Max volum ble nok noe lavere enn med X røret. Ved å bruke volumkontrollen på gitaren kan man enkelt gå clean, crunch og lead.

Forskjellen i gain på de forskjellige variantene kan du se i tabellen under:

12AX7 12AT7 12AY7 12AV7 12AU7

100 60 45 41 20

( ble ikke så fin tabell da...)

Så å gå ned til U gir mye mindre gain, men vil anta at volumet synker godt også....

Høres bra ut det. Det vil jo også bety at sluttrinnsvreng nås på et 'litt' mer behagelig nivå, noe som jo er ønskelig for oss/de som liker sluttrinnsvreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft! Kanskje jeg burde hatt en Micro Terror i tillegg til ZT'en min. Den er jo så liten at den kanskje går i gitarbaggen. Billig også!

Men lurer på hvor høyt den spiller i forhold til et trommesett(dette er jo mye avhengig av trommis da)?

Jag hade MT förut, testade den på ett rep genom mitn fyrtolva (1960A). Jag hade en liten förhoppning om att den kaaanske skulle kunna funka på vissa gigs, när man mickar upp och det inte är så noga, men nej, den var inte i närheten av att räcka till (nu är den inte i min ägo längre).

För nåt år sedan så var Thomann litt för tidigt ute på sina sidor där de solgte en 200 watts topp som var ett samarbete mellan Jet City Amp och ZT. Jag gick och väntade på att den skulle släppas men releasedatot framskjöts hela tiden och till slut så försvann den. Jag mailade Jet City och frågade om ampen och Douglas från JC sa att planen var att göra en slags Jet City inspirerad Crate Powerblock (för er som kommer ihåg den). En Crate Powerblock med Jet City vreng låter som en kanonide i mina öron. Men han sa att han inte fick den till att låta som han ville i slutändan så de droppade den. Trist, DEN ampen hade jag gärna testat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en micro terror på øving med bandet mitt, og trommisen spiller ganske høyt. Har ikke noe problemer med å bli hørt.
den er jo superpraktisk å drasse med seg også, liten og søt som den er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ifølge Quilter sine nettsider så ser det ut som om www.jazzisten.dk er eneste europeiske forhandler av Quilter-amper.
De holder visst på å oppdatere sidene sine nå(noe som merkes), så finner ikke Tone Block 200 der, men kanskje den dukker opp når nye sider kommer.
Ellers har de mange forhandlere i statene, men da må en vel fram med en omformer i tillegg, og da forsvinner kanskje litt av poenget med å ha en amp du kan putte i gitarbaggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Quilter sine nettsider så ser det ut som om www.jazzisten.dk er eneste europeiske forhandler av Quilter-amper.

De holder visst på å oppdatere sidene sine nå(noe som merkes), så finner ikke Tone Block 200 der, men kanskje den dukker opp når nye sider kommer.

Ellers har de mange forhandlere i statene, men da må en vel fram med en omformer i tillegg, og da forsvinner kanskje litt av poenget med å ha en amp du kan putte i gitarbaggen.

Det står da "universal power supply, take it anywhere in the world without transformers " etc.

Sikker bare auto volt switch innebygget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.