Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x2


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Pakke fra FedEx i dag med leveranse fra første kjøp fra Rinkya.com, som ble en veldig god erfaring. En Edwards Les Paul-kopi, E-LP-ett-eller-annet. Er et lite mysterium så langt, men skal klare å få gravd frem litt specs etter hvert. Umiddelbar tanke som streifer meg er at den har fret-edge-binding, noe nyere Edwards-gitarer ikke har, og at de er lignende de man finner på litt mer forseggjorte Les Paul-gitarer, dvs like lave som på en gammel Gibson, eventuelt en Historic og ikke de tykke bindingene som man finner på en standard Les Paul hvor bindingen på en måte ligger 'over' båndene. Flisespikkeri, kanskje, men jeg mener at det vitner om at ting har gått ordentlig for seg. Er jo kun kosmetisk, så det har ingenting å si for om gitaren er god eller ikke. Førsteinntrykket er ganske bra, mest i forhold til hva den kostet meg. Kvaliteten sånn sjenerelt virker å være bra. Litt i det tyngste laget og halsen er litt for slank for min smak, men det er min feil, ikke gitarens. Kom overraskende nok med kasse. 7evamady.jpg

Så, en japansk Epiphone Explorer. 'Riktig' hardware, dvs ABR-1 og ikke Nashville/asia-tune-o-matic. Usikker om den hard long neck tenon, men velger å tro det. Skal sjekke ved strengeskift. Halsen på denne er også i 'slim taper'-landskapet. Hadde trodd at den skulle være tykkere da jeg mener å huske at Kina/Indonesia-Epi-Explorerne har en ganske så tykk hals, men men. Skal klare å spille på den allikevel. Ålreit vekt på den, til tross for størrelsen. Kom med stusselig Epiphone gigbag.

Litt oppdaterte og bedre bilder av Edwardsen. Den får mest oppmerksomhet nå, så bedre bilder av Exploreren får man vente på.

6bf53005d36b39788c04314feb66c873_zps6ad5

02cb75454d67b10fe0609f7a601afa7a_zps9283

8fe866a4487d3c29c11ad30f804db4ae_zps9f37

B4EF7BBB-8BB6-4A4F-AE6E-A8D265A8C16A_zps

32d33ff1e3a6bddd3a2d63fc0796ab3c_zpsb2c0

bdd2ee1005b7eaf511f04ca952f0991c_zps48f3

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redigering i TapaTalk stinker.

Begge gitarene hadde en 'buy it now' som lå vesentlig høyere enn hva jeg gav for de. Hadde flaks og var eneste budgiver på begge. Ser ut til at gammel Greco, Tokai og Burny er de gitarene som får mest blest og MIJ Epiphone går litt i glemmeboka. Ligger en drøss av MIJ Epiphone Les Pauls ute nå til meget rimelige penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest flere steder at normen i Japan er å lage Les Paul kopier av den sorten som har de tynnere halsene mye pga av det er disse halsene som passer japanere best.

Forstår det slik at du er fornøyd med Rinkya.com også? Flere av disse har gebyrer for ditt og datt, men med slike priser du har fått her så er nok det levelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blaamann: ja, de hadde noen gebyrer, men det var ikke mer enn 10-15 dollar per gitar, noe jeg fint lever med.

Audun: skal kjøre på med nytt strengesett på Edwardsen nå, skal knipse litt bilder også (iPhone FTW), samt se om M-69-ringene jeg har liggende passer, dog har jeg en anelse om at toppen på gitaren er mer buet enn en Gibson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.