Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD x2


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Jepp, det er mulig å betale med PayPal ja.

Har fått gjort et halvgreit setup på Edwardsen nå, rettet opp halsen en smule og satt strengehøyden innenfor det jeg liker det (antakeligvis litt høyere enn 'normen'). Strengene har fått satt seg ordentlig, men stemmeskruene er fremdeles like kjipe.

Pickupene låter veldig bra og elektronikken funker også fint, jevn bane på potmeterne, ikke noe drastisk volumdrop på volumpotmeterne.

Pickupene på Exploreren er ganske stusselige saker. Hoppet på et sett med Burstbuckers 1 og 2 som skal inn i gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt elektronikken i Epi'en med det samme. BB 1&2 er veldig fine pu's spør du meg, selv om noen synes å mene noe annet. Ikke noe dårligere enn Lollar Imperials f.eks. men de får ikke like mye kritikk. Nå er jo ikke de laget av "blodsuger-Gibson", så det er kanskje noe der... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Jeg syns BB 1 og 2 er fin-fine selv. Er jo det som står i goldtopen, og den låter som en Les Paul skal, i hvert fall i mine ører. :)

Blir nok å bytte all elektronikk i Epiphonen ja, tror jeg skal ha det som trengs liggende (500kOhm potmetere og kondiser med riktig verdi).

Burstbuckerne låter som sagt veldig bra i Les Paulen, så spent hvordan de låter i Exploreren. Mahogni er ikke mahogni, samt at Exploreren mangler noen gram med lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BB1 og 2 låter greit de, men de er mye hottere enn en ekte PAF.

Og da kan man jo spørre seg om de låter akkurat som en Les Paul skal?

Hvis man må ha ekte PAFs for at det skal låte akkurat som en Les Paul, noe som sikkert er tilfellet - jeg vet ikke da jeg aldri har prøvd en gitar med ekte, altså vintage PAFs, så kan man jo spørre seg om noen Les Paul uten PAFs fra sent 50-tall, altså ganske mange gitarer, låter som en Les Paul?

Jeg opplever ikke BB1 og BB2 som veldig hotte, og jeg liker de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blr laga ganske mange pickupper som er close på ekte PAF'er i output og lyd.

BB1 og 2 er såpass langt fra originalen at jeg nekter å tro at Gibson har gjort dem som et alvorlig forsøk på å etterlikne originalene.

Det betyr ikke at det er dårlige pickupper, men at de kanskje ikke burde bli markedsført som noe de ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det jo sies at output i PAFs vel også varierte ganske mye. Har lest at enkelte har målt opp mot 10 kOhm. på originale PAFs. Mine BB's Måler under det. De er sikkert ikke de beste PAF replikas på noen måte, men utifra de pickupene jeg har prøvd, liker jeg dem veldig godt, og jeg har ikke funnet noen grunn til å prøve noe annet i R8'en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.