Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Det hender med gjevne mellomrom at jeg tenker at en EBMMS Axis med quilt-topp hadde vært høvding, eller en Knophleresque Pensa Suhr med fugleøynelønnehals og lys blå quilt lønnetopp....,

I gamle dager der jeg kommer fra vettu kom EBMM EVH'n kun med Quilt, har aldri vent meg til alle de nye fancy greiene som kom på Axis'n.

Feteste toppen jeg noengang har sett var på en Knopfler Suhr viste oss når vi var der. Var ganske funny, han begynte å pakke opp alle gitarene som skulle sendes til kunder og bare hand'a dem over "sjekk den her, lissom".............. Han hadde også en Lace Placid Strat som er en av de feteste strat'er jeg har prøvd. Den var bare helt sjukt fet og fetere enn alle Suhr classics jeg har prøvd før og etter. Det hendre planetene align'er over Lake Elsinore også..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte min Suhr custom gjennom Rocketmusic. Dan som han heter, er veldig behjelpelig og svarer kjapt på mail. Anbefales.

Men du kan også sjekke ut Suhr Pro serien. Kanskje er det noe som passer deg der. Blir litt billigere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hals..., og der er du sånn ca midt på der man kan brenne seg kraftig om man ikke vet helt hva man vil ha.

Mitt tips er å prøve seg på bruktmarkedet i første omgang. Vil påstå at det er stor fare for krisestemning om du punger ut 4000 USD + på en custom-speca gitar og det viser seg at halsen ikke tilfredsstiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsen er vel kanskje det aller viktigste og her er det mye å velge mellom.

Du bør vite hvilke tykkelse og profil du liker.

Liker du små vintage bånd? Jumbo? 6100? Haugevis av valg å gjøre.

Hva med å se på en Pro series?

De har faste spec basert på de vanligste valgene.

Altså ikke ekstreme valg men noe som passer de fleste som ikke har spesielle preferanser.

Kvaliteten er eksakt den samme som på en custom.

De er billigere fordi det selvsagt er billigere å produsere serier med faste specs i motsettning til at hver eneste gitar er ulik den forrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at trenger du tips til å sette opp specs er du ikke klar for en Custom...

Det kan bli en dyr erfaring, man bør vite veldig godt hva man skal ha og liker før man gjør det :)

Bifaller egentlig dette.

Ligger mye fint på www.gbase.com også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i min tid kjøpt 2 custom-basser fra Rocketmusic (riktignok ikke Suhr, men vi diskuterer jo butikkene i seg selv også), og jeg må si meg enig i at de trygt kan anbefales. Kjempehyggelige, flinke til å holde kundene oppdatert, og ikke minst svært rimelige. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min tanke er at trenger du tips til å sette opp specs er du ikke klar for en Custom...

Det kan bli en dyr erfaring, man bør vite veldig godt hva man skal ha og liker før man gjør det :)

Jeps tredje custom pleier å være grei. Er moro a lese kommentarene på Warmoth sidene. Her er superdupercustomlagetsegbestgitarevergreiami, og by the way, jeg har allerede bestilt deler til neste!!!! Kjenner ikke så mange som fortsatt har sin første Suhr eller Tyler eller kalldethvaduvil ass...

Da er det som nevnt bedre å prøve andre sine eller dra innom Godlyd og prøve alt de har eller prøve seg med en Pro først. Men ingen gjør det vettu. Svi av $4000 og selg på finn om 6 måneder og svi av $4000 til, he he he he he. Prøblemet med de fleste custom er at folk gjør sære ting. Så hvis du på død og liv vil ha en custom Ikke gjør sære ting. Ser det hver gang det er en newbe som skal bestille seg en Tyler på HRI. Spør om tips til spec selv om de egentlig har bestemt seg for alt og så skal de alltid på død og liv ha no helt merkelig sært treverk eller brytere på rare steder. Egentlig vil de bare poste at de skal bestille seg en gitar så alle kan juble og si så fett og wow det blir det feteste ever no det svært skjelden blir og 6 måneder senere.............. well you know. Alle sære ting ruinerer verdien når du til slutt legger den ut på finn så Frankjoerg kan kjøpe den og legge den ut igjen uka etter.

Whatever you do , ikke kjøp en fancy schmancy lakk og lakk den svart sjæl hvis du ikke liker fargen...........

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps tredje custom pleier å være grei. Er moro a lese kommentarene på Warmoth sidene. Her er superdupercustomlagetsegbestgitarevergreiami, og by the way, jeg har allerede bestilt deler til neste!!!! Kjenner ikke så mange som fortsatt har sin første Suhr eller Tyler eller kalldethvaduvil ass...

Da er det som nevnt bedre å prøve andre sine eller dra innom Godlyd og prøve alt de har eller prøve seg med en Pro først. Men ingen gjør det vettu. Svi av $4000 og selg på finn om 6 måneder og svi av $4000 til, he he he he he. Prøblemet med de fleste custom er at folk gjør sære ting. Så hvis du på død og liv vil ha en custom Ikke gjør sære ting. Ser det hver gang det er en newbe som skal bestille seg en Tyler på HRI. Spør om tips til spec selv om de egentlig har bestemt seg for alt og så skal de alltid på død og liv ha no helt merkelig sært treverk eller brytere på rare steder. Egentlig vil de bare poste at de skal bestille seg en gitar så alle kan juble og si så fett og wow det blir det feteste ever no det svært skjelden blir og 6 måneder senere.............. well you know. Alle sære ting ruinerer verdien når du til slutt legger den ut på finn så Frankjoerg kan kjøpe den og legge den ut igjen uka etter.

Whatever you do , ikke kjøp en fancy schmancy lakk og lakk den svart sjæl hvis du ikke liker fargen...........

Morsomt, men sant! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder vel sjenerelt 'boutique'-landskapet også, amper og pedaler, ikke bare gitarer. :)

Tar aldri lange tiden før det nyeste hippe finner sin vei ut på bruktmarkedet. Strymon er et godt eksempel... Vil nesten anta at litt under halvparten av stæsj, uansett hvor bra det nå enn er, som har fått en hype rundt seg, havner på bruktmarkedet relativt kjapt etter det ble kjøpt nytt. Kan det ha noe med høy nypris og triggerhappy gitarister som plutselig får dårlig råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.