Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

Kjenner ikke så mange som fortsatt har sin første Suhr eller Tyler eller kalldethvaduvil ass....

Har fortsatt min første custom G&L, og den kommer jeg aldri til å selge. Men så har jeg brukt 30 år på å modne hva jeg ville ha. Og den blir bare bedre og bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps tredje custom pleier å være grei. Er moro a lese kommentarene på Warmoth sidene. Her er superdupercustomlagetsegbestgitarevergreiami, og by the way, jeg har allerede bestilt deler til neste!!!! Kjenner ikke så mange som fortsatt har sin første Suhr eller Tyler eller kalldethvaduvil ass...

Da er det som nevnt bedre å prøve andre sine eller dra innom Godlyd og prøve alt de har eller prøve seg med en Pro først. Men ingen gjør det vettu. Svi av $4000 og selg på finn om 6 måneder og svi av $4000 til, he he he he he. Prøblemet med de fleste custom er at folk gjør sære ting. Så hvis du på død og liv vil ha en custom Ikke gjør sære ting. Ser det hver gang det er en newbe som skal bestille seg en Tyler på HRI. Spør om tips til spec selv om de egentlig har bestemt seg for alt og så skal de alltid på død og liv ha no helt merkelig sært treverk eller brytere på rare steder. Egentlig vil de bare poste at de skal bestille seg en gitar så alle kan juble og si så fett og wow det blir det feteste ever no det svært skjelden blir og 6 måneder senere.............. well you know. Alle sære ting ruinerer verdien når du til slutt legger den ut på finn så Frankjoerg kan kjøpe den og legge den ut igjen uka etter.

Whatever you do , ikke kjøp en fancy schmancy lakk og lakk den svart sjæl hvis du ikke liker fargen...........

Au. Den traff ...

Jeg bestile en Tyler med fresh vomit, thin '59 hals og hollowbody konstruksjon. Det siste var i vinden på TGP og HRI når jeg skulle bestille. Var ikke måte på hvor mye bedre hollowbody var ... tror det var Tariqh Akoni (gitaristen til Josh Groban bl.a.) som fikk meg til å bikke over. Jeg står inne for fargevalget, men med unntak av JEM gutta er vi vel en håndfull her til lands som liker fræshe farger.

Custom #3 (suhr) traff jeg på specs'ene, men den har jeg også solgt da jeg er mer fornøyd med to andre strat'er jeg har - og som jeg har kjøpt brukt.

Har den siste tiden solgt 3 Collings, en Hamer, en Suhr og en Skermetta tele. Alle godt under amerikanske bruktpriser.

Preferanser endrer seg over tid. Da er det greit å ha bruktverdien i bakhodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spek'e en jælva bra gitar er mye vanskeligere enn de fleste tror ass. Å henge seg på ukas trend på The Gay Page eller Huge Tits Inc gjør det jo ikke no enklere...................

Endret av Gluke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å spek'e en jælva bra gitar er mye vanskeligere enn de fleste tror ass. Å henge seg på ukas trend på The Gay Page eller Huge Tits Inc gjør det jo ikke no enklere...................

Preaching to the choir ;-)

En kardinaltabbe (som jeg naturligvis har gjort) er f.eks. å spec'e utifra de gitarene man allerede har, med den forutsetning at man skal beholde disse.

Og ikke minst, selv om man er storfornøyd med spec'ene, så har man jo ingen garanti at gitaren er utenom det vanlige ...

Landau fikk jo lagd opp 3 suhr classic samtidig og valgte den beste, men den forsvant jo etterhvert den også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeps, mitt råd er som alltid, bli kompis med en kar som knows the shit i en gitarsjappe. Få han til å si ifra når han får inn no skikkelig sjukt fett...................... Ellers kan man jo alltid gjøre som SRV og ta 3 gitarer og skru sammen til en.....................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt en rask titt på specs og suhrs prisliste, og tipper den ligger på drøye $6K veil., noe som gir en pris fra rocket music på min. $3780. Altså 23.500+mva, frakt og fortollingsgebyr. Det er kanskje 2-3 stk som vil betale over 20' for gitaren her til lands - og du er en av de ;-)

I dagens bruktmarked hadde den muligens gått for 17-18' maks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg solgte min Suhr MK style for rundt 20K til en nordlending.

Han skulle bare ha den, spurte ikke om båndslitasje eller noenting.

Han var da den eneste interesserte, så det handler ofte om å finne den ene rette kjøper når man skal selge noe såpass smalt brukt.

Så hvis du ender opp med den der custombestillt og ikke liker den må du regne med å take a hit når den ender på bruktmarkedet ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knopfler gitaren er for meg en merkelig kombo med tanke på musikkstilen (han spiller/spilte). EMG 85/SA/SA + Floyd er en klassisk Steve Lukather og Kirk Hammett kombo (blant andre). Har du prøvd denne komboen før? Det jeg legger merke til av Suhr custom bygg med de specs'ene er a) Mark Knopfler blodfans som vil ha en kopi av 80 talls øksa (Pensa Suhr), b ) Steve Lukather fans som vil ha en "bedre" EBMM gitar og c) heavy gutta. De siste er i majoritet.

FYI, den custom back shape'n .800-.850 er i tynn ibanezhals-land.

Hva med å kjøpe en brukt suhr std og teste ut om Suhr feel'en er noe for deg?

Alle mine Suhr gitarer har hatt en rød tråd når det gjelder opplevelsen - "feel'en" - på gitaren.

Endret av Bobby Peru
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Bobby jeg ass vi har tydlighvis litt samme opplevelse i customland. Kjøpe en brukt en, get a feel and see if you like it. Så dumper du den på Finn til samme prisen og bestiller en custom.

Vil bare presisere at det er en stretch å kalle Suhr sin MK en kopi av Pensa Suhr ass................. han bygde og hadde navnet sitt på de og lissom, han kan vel ikke kopiere seg sjæl? Eller er det lufta i CA som gjør at de ikke blir like autentiske som i NY?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.