Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Suhr gitarer - noen i Norge som selger dette?


tommy_sn

Anbefalte innlegg

SE'n på FINN er solgt selv om den fortsatt ligger ute.

Mongoosen'n som er til salgs befinner seg rett nedi gata fra meg her.

The Euphor: Ligger et bilde i sist kjøpte musikkutstyr.

Gluke: Hvilke specs er det på Suhr tele'n?

Den er basswood/maple top med en sjuk birdseye maple custom neck (modellert på EB EVH halsen men uten innsving så den er fetere enn EVH halsen). Custom rootbeer farge og Suhr T bridge og 2xV60lps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quilt-top er instant danseband nesten uansett ass. Særlig med binding og dansebandbrett i tillegg, mangler bare gullhardware...

Skjønner tankegangen men er ikke enig, og det er jo i tillegg Fender dansebandfolka bruker :)

3 pickupteler er mer Nashville/studio feel, dansebandfolka skal ha mer trad saker.

For meg er quilt top mer 80's superstrat. Lukather Valley Arts o.l.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er utrolig viktig, altså. Tenk å bli sett med en dansebandstrat, uff, nei, så flaut!

La dette synke inn litt, karer, og tenk så på viktigheten av det..

Jeg eier jo en dansbandstrat til og med!

Har vikariert i danseband og brukt en Stakset strat jeg fortsatt har, altså er den en dansebandstrat.

Nå var det jo tele det var snakk om her da.

Uansett ser jeg nødvendigheten av at denne debatten fortsetter, viktig emne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man måtte ha en Anderson Drop Top i danseband jeg........ men jeg er gammal og utdatert når det gjelder dansebandmiljøet ass.

Fjøla er lagd for å være en T versjon av Ernie Ball EVH gitarene mine. Derav Basswood + maple top. Så har jo Suhr en tendens til å dra på når han lager maple tops. Some like some don't.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Some like some don't.

Takk for det. Da blir denne verden et morsommere sted å være.

Glorete topper kan være kult det. Det hender med gjevne mellomrom at jeg tenker at en EBMMS Axis med quilt-topp hadde vært høvding, eller en Knophleresque Pensa Suhr med fugleøynelønnehals og lys blå quilt lønnetopp....,

eller en R9 med 3D tigerstriper.

Kunne tenkt meg å teste en Suhr over lengre tid. De superstratene jeg har prøvd, altså Suhr, Tyler og TA, har ikke funket for meg, men det blir litt dumt å avskrive de helt etter å ha prøvd de på en låt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det norske bruktmarkedet er brutalt for selger - og utrolig gunstig for kjøpere. Prisene som oftest lavere enn amerikanske bruktpriser på highend gitarer. Men hvis du er låst på specs og merke, så er ofte eneste løsning å bestille en. Det er ofte en dyr affære da man har ingen garantier på at en ny gitar har mojo. Jeg har bestilt 1 tyler og 2 suhr gitarer. Når det er sagt er jeg imponert av de Suhr gitarer jeg har eid (4) og prøvd, når det kommer til kvalitet, spillbarhet og lyd.

Min erfaring med Suhr vs diverse highend gitarer, er at Suhr gitarene er helt ekstremt bra på spillbarhet og at de er utrolig "tighte" i mangel på et bedre ord. Tror Gluke nevnte en gang at hvis han hadde vært en turnerende gitarhelt, hadde han brukt Suhr. Det er jeg helt enig i. Skulle tro de var bygd av tyske ingeniører :-D ... Men, på godt og vondt, er det noe helt annet enn f.eks. en (god) Fender CS relic eller Vinetto strat. Det er ikke så rart da de *imo* representerer to ytterligheter, der man ikke kan forvente å få i pose og sekk. Tom Anderson ligger i samme gata som Suhr, men for meg så faller valget på Suhr pga mye bedre pickups. Tyler ligger et sted midt i mellom, avhengig av hvem du spør.

15 minutter spilling på disse gitarene gir dessverre ikke alltid de svarene man ønsker - anbefaler lengre tids prøving hvis man har mulighet.

NB! Suhr har satt opp prisene, slik at norske bruktpriser er veldig gunstige. Klart noen priser seg helt ut, men hvis du ser på hvilke gitarer som faktisk blir solgt så er prisene relativt lave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.