Gå til innhold
  • Bli medlem
Z0S0

Problemer med å brenne wav filer (laget i Cubase)

Anbefalte innlegg

Hei!

Må ty til litt forum-hjelp da jeg står bom fast med et lite problem. Har nettopp fullført åtte spor i Cubase 6 som jeg ønsker å brenne på en vanlig audio-CD. Filene er 44.100 kHz sample rate og 16-bit resolution. De åtte sporene lar seg fint spille av på Windows-PC'en de ble laget på, men når jeg skal brenne dem til en audio-cd så skjer det noe merkelig. Brenneprosessen ser ut til å gå greit (bruker ny-installert Burnaware), og det blir visseligen spor på cd'en.. men ingen lyd.. Både en vanlig cd-spiller og Windows Media Player finner cd'en og alle sporene på, men altså.. ingen lyd.

Hva kan dette skyldes?

Har prøvd flere brenneprogrammer, men det samme skjer.

Endret av Z0S0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forøker å lage en audio-cd. Tror kanskje jeg nærmer meg en løsning.. Selv om det i "Project setup" står 16-bit.. så var default i Audio mixdown-panelet satt til 32-bit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter her nå med Cubase 4. Jeg tenker på innstillingene i audio mixdown.

I File format velger du wav.

I tillegg til dette er det en hake for Insert Bradcast Wave Chunk. Er det en hake utenfor denne?

Hvis det er det, prøv å skru av denne før du mikser ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fjernet haken for Insert i XML Chunk (det var ikke haket av for Broadcast og Use Wave Ext. format), og så enrdet jeg output til 16-bit. (Trodde jeg hadde gjort dette i Project setup, men altså ikke).

Og nå funker det... Takk for innspill.. Rart hvordan man er "stuck" i timesvis, og så er det bare så enkelt... :/-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Naigewron
      Jeg har et lite hjemmestudio som jeg gjerne skulle lært meg å bruke litt bedre. Jeg har lært meg å spille inn grunnleggende spor og gjøre litt redigering gjennom å rote litt rundt i Cubase, men jeg vet egentlig ikke hva jeg gjør eller om det finnes bedre måter. Når det så er på tide å begynne videre arbeid (grunnleggende effekter, equalizere, kompressor, litt miksing, etc) så har jeg ikke den fjerneste anelse lengre.
      Så jeg lurte på om noen har tips til en oppegående bok (eller annen ressurs) som går gjennom essensielle ting man bør vite i et hjemmestudio, men uten å grave seg så langt ned at jeg bare mister interessen. Altså en "Home studio for dummies" type bok.
      Jeg ser det finnes en "Home recording for musicians for dummies" der ute, men ser mange som kommenterer at den er veldig utdatert (selv i nyeste edition).
      Bonus hvis noen har tips som er giret mot Cubase, siden det er min valgte plattform. Det er jo alltid enkelte ting som er veldig forskjellige mellom forskjellige DAW, og jeg blir lett forvirret
    • Av Sharkeye
      Har en liten krise her nå: har formatert PC-en, installert Cubase og skal til å installere mine Waves plugins. Jeg åpner Waves Online Installer, velger V9, og må velge hvor jeg skal installere følgende:
      1. Waves Complete V9r30
      2. WaveShell VST 32 bit
      3. WaveShell VST 64 bit
      Maskinen er en Asus W7/64 bit men ettersom jeg kun har 4 GB ram velger jeg å kjøre 32 bit på DAW og plugins. Jeg antar at 2. WaveShell VST 32 bit skal installeres under: C:\Program Files (x86)\Steinberg\Cubase 6\VSTPlugins
      Men hvor skal 1 og 3 ligge?
      Tror jeg har prøvd det meste men Cubase klarer ikke å koble riktig?
      Kommer bare opp med "select waves 9.3 plugins folder"...?
      -Geir
    • Av Sharkeye
      Legger ved en SoundCloud link til et par ferske låter som muligens oppsummerer mine siste tråder her på forumet vedrørende innspilling og mixing.
      https://soundcloud.com/#blupa
    • Av Sharkeye
      Jeg ønsker å kutte bassfrekvenser før jeg komprimerer, sånn at kompressoren skal slippe å jobbe med grums som jeg likevel vil kutte. Og spørsmålet er da som følger: Når jeg editerer et opptak i Cubase, får jeg opp vinduet med Inserts til venstre, EQ-diagrammet i midten og Send til høyre. Betyr det at denne EQ’en er post, altså kommer etter mine inserts i rekkefølge? I såfall må jeg da hente en egen EQ som insert, og så en kompressor som neste insert? Prøver å søke på spørsmålet der ute på det store nettet, men uten hell.
    • Av space
      Noen som vet om Cubase 7 også kommer i en Elements utgave nå, eller er det Elements 6 som gjelder en stund til?
      Lurer på om jeg skulle handlet, og det er jo litt kjedelig å kjøpe forrige versjon.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.