Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Installere Waves plugins


Sharkeye

Anbefalte innlegg

Har en liten krise her nå: har formatert PC-en, installert Cubase og skal til å installere mine Waves plugins. Jeg åpner Waves Online Installer, velger V9, og må velge hvor jeg skal installere følgende:

1. Waves Complete V9r30

2. WaveShell VST 32 bit

3. WaveShell VST 64 bit

Maskinen er en Asus W7/64 bit men ettersom jeg kun har 4 GB ram velger jeg å kjøre 32 bit på DAW og plugins. Jeg antar at 2. WaveShell VST 32 bit skal installeres under: C:\Program Files (x86)\Steinberg\Cubase 6\VSTPlugins

Men hvor skal 1 og 3 ligge?

Tror jeg har prøvd det meste men Cubase klarer ikke å koble riktig?

Kommer bare opp med "select waves 9.3 plugins folder"...?

-Geir

Endret av Sharkeye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32-bit Cubase pleier å lese fra plugins fra "C:\Program Files (x86)\Steinberg\VstPlugIns" men du kan legge til flere vst-kildemapper i Cubase.

WaveShell VST 64 bit trenger du ikke installere ettersom du bruker 32-bit daw.

Hvis Waves Complete V9r30 er en standalone-applikasjon kan du legge den hvor du vil.

Vet ikke om dette hjalp noe :)

Endret av Loztboy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

Ser ikke at jeg har noe valg om å ikke installere VST 64 bit, men antar at de ikke lager noe krøll om de er med, plasserer dem under default.

V9r30 er en nok en standalone-app, ja, så legger den også under default.

Og 32 bit-en skal nok under ...steinberg/vstplugins

Likevel ber Cubase meg velge "select waves 9.3 plugins folder" når jeg åpner programmet?

---

Edit: Yes, alt i orden! Må ha vært et lisens-issue. Men ikke godt å si: jeg formaterte pc-en - igjen (!) og lasta ned alt fra Waves på default, altså ikke under Steinberg, og så overførte jeg lisensene mine fra clouden til maskinen! Alles gut :)

Endret av Sharkeye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.