Gå til innhold
space

Bridge bredde, eller string spacing muligens

Anbefalte innlegg

Sitter og bestiller på warmoth, og ser plutselig at telekroppene dems er laget for 57mm string spacing. Altså 57mm fra lys E til mørk E.

Det er jo rimelig mye.

Min nåværende Tele har 55mm, og mine Les Pauler har 51mm.

Litt usikker på hvordan det vil være å hoppe fra 51mm til 57mm.

Ideelt sett vil jeg ha nærmest mulig 51.

Føles litt waste å custombestille kropp bare for å rette opp 4 hull i kroppen. (De to i midten vil jo være sentrerte).

Vil det være krise å utvide hullene i kroppen så de matcher en smalere bro, sånn bortsett fra at det kan bli litt mer jokking å tre i strenger?

Har noen av dere preferanser på brobredde? Kan ikke si jeg har tenkt over det før nå... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle de ferdige tele delux kroppene er routet til flat vintage strat bridge. Om en så søker opp denne broen under bridges står den oppført som ekstra vid 57mm spacing.

Men nå er det bestilt, så trikser det til om hulla skulle misse helt. Han på support mente heller ikke det burde være noe problem, da broen uansett vil dekke over hullene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Kristoffer Hjelmaas Sivertsen
      Heihei! 
      Bestilte telecaster deler fra MJT for ikke så lenge siden og vurderer og gransker pickupmarkedet! Kroppen er i Swamp ash og halsen i maple. Så det blir nok ganske bright (la oss ikke ta tonewood debatten  ) lurer på om folket har noen pickupanbefalinger? Har vært innom å sitt på Fralin, Bare Knuckle og Fender! Ser etter noe vintage med kanskje pittelitt ekstra juice
    • Av CaptainSexy
      Jauda ! Det hele startet med en Esquire jeg kjøpte av @Fano-man, men halsen var dessverre litt for gammeldags for min smak. Da klikket jeg meg inn hos Warmoth og bestilte en roasted maple hals med boatneck-profil, 16'' radius, 1 5/8 bredde og 6100 SS bånd. Kroppen er da en one piece paulownia fra GuitarMill. 
      Jeg var litt usikker på hvilke mikrofoner jeg skulle velge, men landet da tilslutt på Suhr Andy Wood Woodshed. Disse har et output på rundt 7k som er akkurat passe punch og twang.
      Handlet også inn en ny stol fra han godeste Rutters med kompenserte sadler !
      Vekten tikker inn på rundt 2.5kg, så ikke akkurat en tungvekter.
      Alt i alt er jeg meget fornøyd  
      Middelmådige bilder: 

• Av Alfi27
      God aften i stuen!
      Har egentlig tenkt en stund på å legge ut en tråd om dette, men ble aldri tid pga flytting til England osv. 
      Gikk lenge og vurderte å bestille deler fra enten Warmoth eller MJT, så i Mars la jeg inn bestilling på en Cabronita fra MJT og hals fra Warmoth. Var litt fram og tilbake med specs, men det ble til slutt P90 og mahogny som jeg ikke angrer et sekund på! Kanskje den mest vellåtende gitaren jeg har hatt. 
      Da forrige-nevnte fikk et Nederlandsk sporingsnr klistret på seg fra Posten Norge, så ble den liggende i to måneder på Rema 1000 Bjerke med ingen tegn til liv før den plutselig dukka opp på sporingen igjen i August. Gikk og venta på å få erstatning utbetalt, og fant ut at jeg måtte få fart på noe annet mens det enda er tid før jeg flytter. 
      Valget falt på Telecaster Deluxe, av den enkle grunn at det var den eneste in stock Telecaster-typen de hadde som kunne ha P90 og evt byttes til humbuckere hvis MJT mot formodning skulle dukke opp... Også kommer de originalt med strat-halslomme, som gir mulighet for myye finere headstock  
      Nok snikksnakk, legger ved noen fotografier og litt specs.

Cabronita: 
      Hals: ovnsbakt lønn i ett stykke oljet med danish oil, Evo 6100 bånd, 10-16" compound radius, 59 roundback profil, TUSQ XL nut, Gotoh locking tuners. 
      Kropp: to-stykkers mahogny, Gotoh halvbro med kompenserte messingsadler, Bare Knuckle Nantucket sett, CTS 550k pot. 

Deluxe:
      Hals: satin nitro-lakkert ovnsbakt lønn med forbrytersander, stainless steel 6100 bånd, 12" radius, Sperzel locking tuners, TUSQ XL nut, Wolfgang halsprofil. 
      Kropp: tostykkers or, Rutters Burrito V bro og sadler, RS kit, Suhr Thornbucker + sett

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.