Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

CaptainSexy

Anbefalte innlegg

Jauda ! Det hele startet med en Esquire jeg kjøpte av @Fano-man, men halsen var dessverre litt for gammeldags for min smak. Da klikket jeg meg inn hos Warmoth og bestilte en roasted maple hals med boatneck-profil, 16'' radius, 1 5/8 bredde og 6100 SS bånd. Kroppen er da en one piece paulownia fra GuitarMill. 

Jeg var litt usikker på hvilke mikrofoner jeg skulle velge, men landet da tilslutt på Suhr Andy Wood Woodshed. Disse har et output på rundt 7k som er akkurat passe punch og twang.

Handlet også inn en ny stol fra han godeste Rutters med kompenserte sadler !

Vekten tikker inn på rundt 2.5kg, så ikke akkurat en tungvekter.

Alt i alt er jeg meget fornøyd :D 

Middelmådige bilder: 

 

20171107_092743.jpg

20171107_092809.jpg

20171107_093116.jpg

20171107_093152.jpg

20171107_093344.jpg

20171107_095814.jpg

20171107_095823.jpg

Endret av CaptainSexy
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Captain..

Gitaren ble skikkelig fin !

Den kroppen er flott altså. Jeg bestilte den ny fra Guitarmill. Light nitro relic. Var en forholdsvis stiv pris også ....noen hakk opp fra prisen på en MJT body ?

Paulownia er ganske hot om dagen. Utrolig lett treverk ....men likevel solid og med veldig bra sound.

Her har du fått deg en knall tele !

Endret av Fano-man
  • Takker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Paulownia har jo vært GFS' foretrukne treslag på budsjettkropper i årevis.... har satt sammen et halvt dusin av disse, og de er LETTE og svært akustisk resonante (fullstendig irrelevant gjennom amp....).... men Paulownia er ekstremt mykt og porøst, så man risikerer en prematur relic... man skal treffe nøyaktig når man borrer for skruehull, for å si det sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.