Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

God aften i stuen!

Har egentlig tenkt en stund på å legge ut en tråd om dette, men ble aldri tid pga flytting til England osv. 

Gikk lenge og vurderte å bestille deler fra enten Warmoth eller MJT, så i Mars la jeg inn bestilling på en Cabronita fra MJT og hals fra Warmoth. Var litt fram og tilbake med specs, men det ble til slutt P90 og mahogny som jeg ikke angrer et sekund på! Kanskje den mest vellåtende gitaren jeg har hatt. 

Da forrige-nevnte fikk et Nederlandsk sporingsnr klistret på seg fra Posten Norge, så ble den liggende i to måneder på Rema 1000 Bjerke med ingen tegn til liv før den plutselig dukka opp på sporingen igjen i August. Gikk og venta på å få erstatning utbetalt, og fant ut at jeg måtte få fart på noe annet mens det enda er tid før jeg flytter. 

Valget falt på Telecaster Deluxe, av den enkle grunn at det var den eneste in stock Telecaster-typen de hadde som kunne ha P90 og evt byttes til humbuckere hvis MJT mot formodning skulle dukke opp... Også kommer de originalt med strat-halslomme, som gir mulighet for myye finere headstock ;) 

Nok snikksnakk, legger ved noen fotografier og litt specs.

IMG_8925.thumb.JPG.ad197a23f1721fea57d1bafe841ebe49.JPG

Cabronita

Hals: ovnsbakt lønn i ett stykke oljet med danish oil, Evo 6100 bånd, 10-16" compound radius, 59 roundback profil, TUSQ XL nut, Gotoh locking tuners. 

Kropp: to-stykkers mahogny, Gotoh halvbro med kompenserte messingsadler, Bare Knuckle Nantucket sett, CTS 550k pot. 

IMG_8926.thumb.JPG.860ca17f8bca1a84cab2d682bba8bf9a.JPGIMG_8927.thumb.JPG.cabcafb93a8c52e09c100127875ed706.JPG

Deluxe:

Hals: satin nitro-lakkert ovnsbakt lønn med forbrytersander, stainless steel 6100 bånd, 12" radius, Sperzel locking tuners, TUSQ XL nut, Wolfgang halsprofil. 

Kropp: tostykkers or, Rutters Burrito V bro og sadler, RS kit, Suhr Thornbucker + sett

IMG_8930.thumb.JPG.063d59b54e3da87af6c0fce89a3ca0a8.JPG

IMG_8929.thumb.JPG.b8956094a7f166da35383cf07115db1f.JPG

 

 

Endret av Alfi27
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar jeg ikke feil så har Deluxe'n din både sting-through-body og toploader. Stemmer det? Hva med å sette på en Bigsby og trekke strengene gjennom toploaderen? Hvis det ikke er toploader så har Wilkinson det. Ville denne kledd en bigsby? Deluxe'n altså for å få den litt spesiell. Det ville vært fint på den røde også....

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til alle, er knallfornøyd med de! Jeg innså etterhvert at dette var veien å gå for en gearwhore som meg, av hovedsaklig to grunner: 

- Når jeg setter de sammen selv blir jeg litt mer attached til de, på en måte min(e) customgitar(er), og kan også sette i hvilke deler jeg vil uten at det blir "å oppgradere" 

- Rævva gjensalgsverdi, så godt som umulig å få igjen det de faktisk er verdt som gjør at det skal være ganske megakrise for at de havner på bruktmarkedet :P

@Rottenikken

Ikke mulighet for toploading, og ikke hadde den sett bra ut med bigsby (imho selvfølgelig) :P

Grunnen til at jeg nå har min tredje bygge-Tele på vei (denne gangen en særdeles tradisjonell) er fordi jeg elsker viben, at det er en planke med strenger og ikke noe mikkmakk :) 

IMG_8938.thumb.JPG.5727a1316cf25baa07a5ee0f3af8c4ae.JPG

Endret av Alfi27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rottenikken skrev:

Tar jeg ikke feil så har Deluxe'n din både sting-through-body og toploader. Stemmer det? Hva med å sette på en Bigsby og trekke strengene gjennom toploaderen? Hvis det ikke er toploader så har Wilkinson det. Ville denne kledd en bigsby? Deluxe'n altså for å få den litt spesiell. Det ville vært fint på den røde også....

Har prøvd å sagt det før, men... Det er nok en grunn til at det ikke er vanlig prosedyre å bruke vanlig top loader tele-bru i kombinasjon med Bigsby. Man ender nok fort opp med en vibbarm som ikke kan brukes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.