Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mer Telemaster...


Anbefalte innlegg

Mye banning her i dag. Kroppen datt ned fra snora i kjelleren og ned på betonggulvet mens jeg la på første strøk med olje. Jeg hadde en pappbit under, men det ble noen gode dings på baksiden og en på kanten. Det er heldigvis ikke brudd på fibrene så jeg skal prøve å dampe dem ut, men det må nok pusses ned og startes forfra. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Klarte å få dampet ut hakkene med vått håndkle og strykejern, men jeg måtte pusse ned tru-oil og mye beis. Det var heldigvis ikke fullt så ille som jeg fikk inntrykk av med en gang. Nå blir det ny runde med finpussing før jeg begynner på beis igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle DIY-prosjekter har minst ett !@#$&*@!-øyeblikk der man tror alt har gått til h...

Som regel lar ting seg fikse. Ofte leder det til kreative detaljer og/eller "sjel". Godt det gikk bra denne gangen. Mine greier endet oftest med "sjel". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Special design feature" eller "mojo" kan bortforklare mye :)

Lærer nye ting for hver ting jeg bygger, så det er jo ikke bare negativt. Denne gangen lærte jeg f.eks. at en øyeskrue sannsynligvis er bedre enn en vanlig krok når gitaren skal henges opp. Kanskje til og med øyeskrue i gitaren og karabinkrok på snora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg har vært en uke i Estland med bandet og to uker på ferie i Spania, men nå skal det begynne å komme litt oppdateringer :) Jeg har bestilt Olympic white fra Wudtone til grankroppen og et par halser til. Venter på litt OK vær så jeg kan legge på finish utendørs siden det blir temmelig støvete i kjelleren.

Jeg har flere nye gitarkropper på planleggingsstadiet også, men jeg må nok få ferdig disse to først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort går det ikke her i gården, men litt framover i alle fall.

Jeg har fått på 3 strøk med Tru-Oil, og pusset med hvit scotchbrite og 0000 stålull mellom strøkene. Litt bomullslo henger igjen så jeg må nok pusse litt når dette strøket har tørket. Ser ganske greit ut på avstand...

Den fikk litt rødskjær på bildene pga. noe auto color correct-greier.

drjk.jpg

9x8h.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er jeg oppe i 8 strøk tror jeg, har mistet tellingen :) Det går ikke så fort når jeg gjør dette utendørs og må vente på fint Stavanger-vær, men de siste dagene har det vært varmt og sol. Tror dette skal holde med Tru-Oil, så her er en liten test:

d916.jpg

Så skal den bare få vente og herde en ukes tid før jeg går videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir neste skritt? Polering/voksing?

Jazzmastern min har hengt til tørk i en ukes tid nå mens jeg er i Italia. Den fikk seg fire strøk før jeg dro, og trenger nok fire-fem strøk til før den begynner å nærme seg ferdig. I mellomtiden skal jeg gå i gang med et tele deluxe-prosjekt.

Har du mottatt tingene fra wudtone? Har bestilt to cbs-halser fra Allparts, en i hel lønn til deluxen og en med rosentre gripebrett til jazzmastern, som også skal lakkere med lakk fra Wudtone.

Sent from my iPad using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.