Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God mikrofon til oppmikking av forsterker?


AddiToll

Anbefalte innlegg

Det forklarer mye, vokalister er jo raske med å finne ut at de ikke trenger å hjelpe til med noe som helst. Vanskelig nok å få de til å invistere et par lapper i en skarve mikrofon.... :D

Jaggu, vi måtte gi vokalisten får ganske mye tyn før han slutta å «glemme tida» og dermed slippe å være med på rigging :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SM57 begynner å runde pent av ved 170Hz eller deromkring. Funker fint hvis man skal kutte litt i bånn på gitarene uansett. At folk mener dette er en tipptopp mikk til bass derimot, er en annen sak... :P
Jo, men den har vel en liten dipp rundt 300hz også hvis jeg husker rett, jeg synes iallefall at 906 låter litt tjukkere der nede.

Sm57 er fin på bass i kombinasjon med DI.

Endret av Bugbass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men hva kan folket ombord i denne båten om fake SM57?

Jeg har en SM57 som jeg kjøpte secondhand av en forumitt her, men jeg ble ikke grisefornøyd med lyden. Syntes det låt tynt, flatt og lite dynamisk i alle ampene mine.

Kjøpte en Sennheiser E906 etter å ha lest denne tråden (milde himmel så mye bedre det låt!), og etter det begynte jeg å lese om disse kinakopiene av Shure-mic'er...

Hvordan kan jeg verifisere om jeg har en kinaklone eller the real deal? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he :)

Så konklusjonen er mao at dette må skrives på bomkjøps-kontoen, eller?

Jeg har da hørt andre mikke opp amper med sm57 med relativt bra resultat - kan det tenkes at jeg gjør noe feil?

Endret av bento
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.