Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

God mikrofon til oppmikking av forsterker?


AddiToll

Anbefalte innlegg

slenger meg på her, er det noen av disse mikkene det er mulig å bruke til flygel?

Det er det helt sikkert, men du bør absolutt vurdere et matchet stereopar til opptak av noe sånt. Stormembran kondensatormik er å foretrekke. Noen sverger til kulekarakteristikk til dette, uten at jeg har noe grunnlag for hverken å bestride eller begrunne det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lydprøvene av Husemoens Norweigan Wood Series som ligger på musikkweb ble gjort med både 57 og 906. Altså 8 gitarer i ulikt treverk bygget for å demonstrere lydkvalitetene i treverk på elektrisk gitar. Etterpå så var alle enige om at det var vanskeligere å skille lydkvalitetene med 57 enn 906. Derfor er de opptakene som ligger ute fra 906 med flat eq. I mangel på stativ så ble denne plassert hengende fra et sammenrullet MusikkPraksis ca 20 cm foran høytaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje greit med ampclamp hvis man spiller på dansebå.... danskebåten.

Men jeg syntes det funker greit at den henger i ledningen.. :D

Haha, jeg skal faktisk mikse et band på danskebåten om et par uker og planlegger å ha med 906 til gitaren. Tenker det holder med litt god gammeldags gaffing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.