Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender blues jr., problemer med reverb.


matt

Anbefalte innlegg

Kan være flere ting som er grunnen, men reverben kan rett og slett være defekt fra fabrikk. Vi selger veldig mange Fender-forsterkere, og det er skjeldent, men vi har hatt noen forsterkere der reverben har vært død fra starten og må byttes.


Har du kjøpt den ny i Norge? I såfall er det jo veldig lett: Lever tilbake og få en ny, evt få den reparert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte den brukt, men har ikke fått noe opplysning om at denne skulle være defekt. Den ble sendt i posten, ikke noe synlig skade på embalasje heller.

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=38477304&kwUnica=Fender%20blues%20jr

Var denne jeg kjøpte. Står nederst at alt fungerer som det skal.

Endret av matt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting du kan sjekke er jo at kabelen mellom forsterkeren og reverbtanken er ordentlig plugget inn i begge ender. Normalt to phonoplugger på forsterkeren og to phonoplugger på reverbtanken.

Forsøkte å feste de skikkelig, men ble ikke noe forskjell.

Problemet ligger garantert i reverbtanken. Loddingene til fjærene er veldig skjøre og tåler rett og slett frakten veldig dårlig.

Noen løsning på dette da? Hva vil det koste å få dette reparert da? Bør vel tåle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ny tank er på lager hos Fender (sjekket nå) og bør koste deg ca 250kr (det er vår pris ihvertfall).

Om den bør tåle det kommer an på om den har vært utsatt for noe kjipt eller blitt behandlet pent. ;-)

Edit: produktnummer hos Fender er 002-8055-000 hvis du skal bestille en ny fra et annet sted.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg åpnet og sett hvordan det så ut. Ikke at jeg er noe spesialist på elektronikk, men den sorte ledningen har blitt koblet fra. Er det noen sak å fikse dette? Så slipper jeg å kjøpe ny, selv om prisen ikke var til å bli skremt av.

post-13076-0-11166900-1360889401_thumb.j

post-13076-0-83564700-1360889413_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bør være en smal sak å lodde på den ledningen igjen, forutsatt at du kan gjøre det selv eller kjenner noen som kan gjøre det gratis. Skal du betale en profesjonell for å gjøre det så er det vel fort billigere å kjøpe ny reverbtank :P

Heheh, var det jeg regna med. Har ikke loddeutstyr selv, og kjenner heller ingen i Trondheim som har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at spring reverb og rør øker sansynligheten for transportskader.

Kombinasjonen litt skjørere komponenter og høyere egenvekt gjør at det ikke krever like mishandling. Selv hvis man ser for seg at komponentene er akkurat like holdbare vil de fortsatt bli oftere skadet fordi vekten er betydelig høyere på tradisjonelle rørforsterkere kontra en sammenlignbar transistor. Da blir det heftigere impact.


Men som nevnt av Audun: Det tåler jo fortsatt en trøkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.