Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Engl e530?


Martyz

Anbefalte innlegg

Hey!

Jeg kjøpte en Line 6 Pod HD pro i oktober. Den låter helt ok, men jeg ble aldri fornøyd med high-gain lyden dens.

Synes den låter alt for digitalt og unaturlig.

(spiller endel metal, men også rock og jazz, så vil ha en decent clean lyd.)

Vurderte å selge den og kjøpe en Axefx ultra, men synes egentlig at ikke den heller låter som en ekte amp. Den låter jo bedre enn Poden, men fortsatt ikke optimalt.

Vurderer derfor e530 preampen som preamp, Poden som multieffekt, og min Rocktron velocity som poweramp.

Altså Four cable method, med eksternt slutt trinn.

Har noen erfaring med Engl e530 generelt, eller i en four cable method setting?

Låter den bra? Er ute etter en decent cleanlyd, og en naturlig og kraftig high gain lyd.

Er 7000 for Pod Hd pro + Fbv Shortboard, for mye? Kostet 7700 nytt, kun 3 måneder gammelt, og har kun stått hjemme utenom 2 øvinger. Har stått i rack hele tiden.

Har ikke veldig lyst til å gå under 7000, minst 6500..

(Ikke at jeg selger den her, bare lurer på om prisen er urimelig)

Endret av Martyz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E530 er kurant den. Har en selv som jeg kjører gjennom en Peavey Classic Series 60/60 effektforsterker og inn i et Marshall 1960 4x12. Funker bra til metal. 4 bånds EQ på lead-kanalen og en ganske anvendelig Contour-knapp som i avslått posisjon gir typisk scooped-mid metallyd. Plenty gain til mitt bruk, og relativt hissig i tonen. Har knapt prøvd clean-kanalen, så skal ikke mene så mye om den. Ser den blir markedsført som 4-kanalt, men det er bull. 2 kanaler, som kan switches mellom hi/low gain med footswitch eller knapp på fronten. Den har også frekvenskompensert line-out, for å kjøre den rett i mikser. Funker sådär...

Toppers til metal, men jeg spiller også endel klassisk rock, og det er den ikke best i klassen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.