Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Oversikt over amp og cab sims som er å oppdrive. List opp om noen kommer på flere.

_____

Analog høyttaler simulator:

ADA GCS-2

AMT CN1 cameleon

Behringer GI100 Ultra-G

Hughes & Kettner red box

Joyo JDI-01

Marshall SE100

Mooer micro DI

Palmer PDI-09

_____

Digital høyttaler simulator:

Two Note Torpedo C.A.B

Two Note Torpedo Live

Two Note Torpedo Studio

_____

Analog amp- og høyttaler simulator:

AMT SS-11

AMT SS-20

AMT SS-30

AMT Legend series (B2, C2, E2, K2, M2, O2, P2, R2, S2, Vt2)

Behringer GDI21

Behringer TM300

Blackstar HT series (Blackfire, Boost, Dist, Dist-X, Drive, Dual, Metal)

Digitech Compact series (bad monkey, Death metal, grunge, hot lead, screaming blues, metal master, tone driver, hot rod, main squeezer)

GNI AS1

Hughes & Kettner tubeman / tubeman II

Joyo JF series (306, 307, 308, 309, 310)

Mesa Boogie V-Twin

Palmer Pocket amp

TC electronic VPD-1

Tech21 Sansamp classic

Tech21 sansamp GT2

Tech21 character series (Leeds, Oxford, US metal, British, Liverpool, Blonde, California)

Endret av tronni

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Palmer har vel noen greier?

Edit: Palmer Pocket Amp, for eksempel.

Endret av sarge

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går Vox Tonelab inn her?

Jeg brukte "bord-utgaven" av Tonelab til innspilling for noen år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Palmer Junction (DI boks med cab sim).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Soundmannen
      Hei!
      Jeg har en Fender Jaguar Bass som på bildet under (bare i hvit). Jeg har lyst å bytte ut elektronikk og pickups da den ene bryteren og ene potmeter er uansett ødelagt. Samtidig er lyden helt ok men vil ha noe mer.

Men hva finnes til denne saken? Er mye brytere i denne. Finnes det noe ferdigkit med preamp, brytere osv? Noen forslag til pickups?
      Har flere basser fra før med "old school" sound så tenkte at denne kunne ha fått noe litt annet.
      Kan godt forklare litt angående bryterne på denne:

-Øverst er det 2 hjul og en bryter. Bryter er aktiv/passiv switch mens hjulene er bass og trible justeringer når bryteren står på aktiv
      -nederst mot halsen er det 3stk brytere. Det er av og på brytere for hver pickup og en bryter for serie/parallell.
      -De to potmeterne ved jack inngangen er master volum mens den andre er trible når bassen står på passiv.

Vrient da det er mye brytere og greier på denne. 

• Av SD-freak
      Hei.
      Jeg har nettopp kjøpt meg en splitter ny Bugera 6262 Infinium.
      Den kommer med 4 x 6L6 og 6 x 12ax7.
      Røra som sitter i den er virkelig billige rør. Det suser i røra, og jeg synes hverken det er noe trøkk i røra på lead channel, og clean channel blir ikke helt clean, det blir mer "gain/crunch"-lyd når jeg skrur opp. Derfor tenkte jeg at jeg skulle bytte ut røra mine.
      Etter mye leting og titting på nettet, videoer, forumer og lignende, så fant jeg ut at jeg vil prøve ut Tung-Sol 7581 da disse gir en fantastisk lyd og utrolig mange er fornøyd med disse.
      Men, jeg har enda ikke funnet en replacement for 12ax7-røra mine. Jeg vurderer på å teste ut Tung-Sol's 12ax7, men det er som mange som anbefaler så mye forskjellig til de forskjellige kanalene.
      Hva mener dere om V1-V6? Har dere noen erfaringer å dele med meg? Hva synes dere jeg burde sette inn?
      Takk for alle svar!
    • Av CastorFiber
      Jeg har ved flere anledninger hør folk bruke en sånn trekasse de tråkker på. Det har vært på videoer på Youtube, og live. Det har variert fra alt fra "mojo"- bokser med ekte nummerskilt fra Missisippi, slitne og veldig kule til Stian Carstensens versjon, der ha kastet en SM opp i en gitarkasse og tråkket i vei.
      I de fleste tilfellene har denne trommen hørtes ut som om det det er, nemlig en trekasse der noen har satt inn en billig mikrofon, og så tråkket på den, og det er slik det har hørtes ut. Derfor så jeg for meg at jeg skulle klare å forbedre patentet noe, uten å bruke en formue på det.
      For et par år siden skiftet jeg ut gladfuruhelvetekjøkkenet mitt, men hadde ikke hjerte til å kvitte meg med de kvistfrie møbelfuruspeilene. De har ligget her, under litt ugunstige forhold. Jeg plukket fram tre-fire stykker og sagde de til i passende format.
      Etter å ydmykt ha fulgt med på diverse byggetråder der folket har tryllet fram fantastiske gitarer av plankebiter, fant jeg ut at jeg ikke skulle kaste bort tid og slikt på å vise hvordan jeg er i stand til å lage en kasse av tre. Derfor er det ikke noen bilder av det, dere kan heller sikle på bildene der folk faktisk viser hvordan det gjøres.
      Uten at alle må være like dyktige, kan jeg da heller bruke litt tid på å fortelle litt om mine erfaringer, på godt og vondt. Noen bilder blir det her, og lydklipp kommer senere.
      Jeg satte sammen kassen, og heiv inn en piezo- mikrofon fra ebay. Det låt som om noen tråkket på en trekasse, med en dårlig mikrofon inni. Akkurat som forventet. Det var jo det det var, møbelfuru eller ei. Derfor fant jeg ut at en preamp til bass måtte være tingen. Som sagt, så gjort, ebay igjen, og handlet en med to innganger, treveis EQ og duverden. Lys har jeg også tenkt litt på. Det kommer fram av materialvalg.

Her er altså kassa med preampen, akrylfront, slik at jeg kan lyse opp senere. Nå kobler jeg opp en pickup, selv om elektronikken har plass til to. Det er da snakk om en billig kontaktpickup, type piezo. EQ er bass, mid og treble.
      Akrylplaten er handlet på Biltema, og jeg bruker et step. bor for å lage hull til potmetrene.

Hu og hei så lekkert det ble. Eller ikke. Noen designer er jeg ikke, og rammen er skeiv så det holder. Trøster meg med at dette er betaversjonen. Her er i alle fall alt montert, selv om alt er feil. Bass er diskant, og så videre. Det ordnes.

Her er alt klart til å skrus sammen. Minus alle de tingene jeg ikke har med så langt, som en pickup til, med et blikkdeksel over slik at jeg kan blende inn lyden fra to pickuper. Skjerming er for feiginger!

Og med lokket på.

Jeg ser jeg har en vei å gå i forhold til utseende. Og jeg hører jeg har mer å gå på når det gjelder lyd.
      Lydeksempler kommer, men jeg har eksperimentert med en Octavider og en noisegate, sammen med preampen. Kort sagt, slik jeg ser det, preampen gjør jobben til å få dette til å låte bra, men det er mye støy. Dette må skjermes. Oktavboksen var bortkastet. Det samme var noisegaten så langt, jeg tror det er mye lurere å kle innsiden med kobber, auluminiumstape med brett eller lignende enn å gate dette.
      Forskjellen mellom piezoelementet "rett i brettet" og via den billige preampen var enorm. Resten var bare med til å få flere unødvendige knotter inn i kjeden.

Som sagt, lydprøver kommer. Og jeg må gjøre noe med designet. Dette ser for hjemmesnekret ut.
    • Av Martyz
      Hey!
      Jeg kjøpte en Line 6 Pod HD pro i oktober. Den låter helt ok, men jeg ble aldri fornøyd med high-gain lyden dens.
      Synes den låter alt for digitalt og unaturlig.
      (spiller endel metal, men også rock og jazz, så vil ha en decent clean lyd.)
      Vurderte å selge den og kjøpe en Axefx ultra, men synes egentlig at ikke den heller låter som en ekte amp. Den låter jo bedre enn Poden, men fortsatt ikke optimalt.
      Vurderer derfor e530 preampen som preamp, Poden som multieffekt, og min Rocktron velocity som poweramp.
      Altså Four cable method, med eksternt slutt trinn.
      Har noen erfaring med Engl e530 generelt, eller i en four cable method setting?
      Låter den bra? Er ute etter en decent cleanlyd, og en naturlig og kraftig high gain lyd.
      Er 7000 for Pod Hd pro + Fbv Shortboard, for mye? Kostet 7700 nytt, kun 3 måneder gammelt, og har kun stått hjemme utenom 2 øvinger. Har stått i rack hele tiden.
      Har ikke veldig lyst til å gå under 7000, minst 6500..
      (Ikke at jeg selger den her, bare lurer på om prisen er urimelig)
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.