Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en splitter ny Bugera 6262 Infinium.

Den kommer med 4 x 6L6 og 6 x 12ax7.

Røra som sitter i den er virkelig billige rør. Det suser i røra, og jeg synes hverken det er noe trøkk i røra på lead channel, og clean channel blir ikke helt clean, det blir mer "gain/crunch"-lyd når jeg skrur opp. Derfor tenkte jeg at jeg skulle bytte ut røra mine.

Etter mye leting og titting på nettet, videoer, forumer og lignende, så fant jeg ut at jeg vil prøve ut Tung-Sol 7581 da disse gir en fantastisk lyd og utrolig mange er fornøyd med disse.

Men, jeg har enda ikke funnet en replacement for 12ax7-røra mine. Jeg vurderer på å teste ut Tung-Sol's 12ax7, men det er som mange som anbefaler så mye forskjellig til de forskjellige kanalene.

Hva mener dere om V1-V6? Har dere noen erfaringer å dele med meg? Hva synes dere jeg burde sette inn?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ække det en slags 5150-klone? I så fall kan du se langt etter noe særlig til clean, og støyen vil nok være der til en viss grad uansett.

6505+, om jeg ikke tar feil. Som Aphelion sier, du vil nok aldri få noen "Fenderclean" på den, men det går vel sikkert an å sette noen lavgains preamprør som 12ay7 for å redusere preampvreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

foretrekker fine 6L6 utgangsrør jeg! har og erfaring med EL34 dem låter bra på skranglevreng. på Kochen jeg bruker nå er det 4x 12AX7 preamprør.

Man må nesten bare prøve og feile lit ang. type rør, så spørs det hva man er ute etter rent sonisk. gitar freaks kan jo snakke i timesvis om forskjellige rør, men det er sikkert masse info på nettet om man lurer på karakteristikken av de forskjellige typene og fabrikatene.

jeg spiller mest clean og breakupvreng, ikke så mye highgain. For meg er det klar rein og fyldig varm tone som er preferansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.