Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nettopp kjøpt meg en splitter ny Bugera 6262 Infinium.

Den kommer med 4 x 6L6 og 6 x 12ax7.

Røra som sitter i den er virkelig billige rør. Det suser i røra, og jeg synes hverken det er noe trøkk i røra på lead channel, og clean channel blir ikke helt clean, det blir mer "gain/crunch"-lyd når jeg skrur opp. Derfor tenkte jeg at jeg skulle bytte ut røra mine.

Etter mye leting og titting på nettet, videoer, forumer og lignende, så fant jeg ut at jeg vil prøve ut Tung-Sol 7581 da disse gir en fantastisk lyd og utrolig mange er fornøyd med disse.

Men, jeg har enda ikke funnet en replacement for 12ax7-røra mine. Jeg vurderer på å teste ut Tung-Sol's 12ax7, men det er som mange som anbefaler så mye forskjellig til de forskjellige kanalene.

Hva mener dere om V1-V6? Har dere noen erfaringer å dele med meg? Hva synes dere jeg burde sette inn?

Takk for alle svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ække det en slags 5150-klone? I så fall kan du se langt etter noe særlig til clean, og støyen vil nok være der til en viss grad uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for mest mulig støysvake preamprør.

Det er det viktigste når det er en hel gjeng av dem som lyden skal gjennom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ække det en slags 5150-klone? I så fall kan du se langt etter noe særlig til clean, og støyen vil nok være der til en viss grad uansett.

6505+, om jeg ikke tar feil. Som Aphelion sier, du vil nok aldri få noen "Fenderclean" på den, men det går vel sikkert an å sette noen lavgains preamprør som 12ay7 for å redusere preampvreng.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

foretrekker fine 6L6 utgangsrør jeg! har og erfaring med EL34 dem låter bra på skranglevreng. på Kochen jeg bruker nå er det 4x 12AX7 preamprør.

Man må nesten bare prøve og feile lit ang. type rør, så spørs det hva man er ute etter rent sonisk. gitar freaks kan jo snakke i timesvis om forskjellige rør, men det er sikkert masse info på nettet om man lurer på karakteristikken av de forskjellige typene og fabrikatene.

jeg spiller mest clean og breakupvreng, ikke så mye highgain. For meg er det klar rein og fyldig varm tone som er preferansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Lignende innhold

• Av Affen
      Måtte slå til på 30% off på gitarhuset. EVH 5150 III 50W med 6L6 røyr.
      Bare fått prøvd 20 min hjemme med og uten attenuator, men flate så det låter da!

En ting, er det vanlig med ganske høy "poppelyd" når man bytter kanal med fotbryteren? Fulgte med 2 stk høyttalerkabler så regnet med en av dem var til den.

• Av Thomasamb98
      Hei!
      Skal kjøpe meg ny forsterker, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe... Spiller for det meste punk, rock og noen ganger metall, men er likevel viktig at forsterkeren også har en bra "clean"  Har sett for det meste på Marshall, men også hughes and kettner. Synes H&K ser bra ut, men har ikke noe erfaring med merket. Har sett litt på denne: https://www.finn.no/117191156 . Vil gjerne ha rørforsterker. Tror ikke jeg trenger noe annet enn kombiforsterker, da det er til hjemmebruk. Ser for meg å bruke 6-7k. Noen tips?  

• Av Konnis
      Har en Egnater Rebel 30 som trenger et nytt potmeter og en service. Noen som har noen favorittreparatører for rørforsterkere i Oslo og omegn?
    • Av AkE
      Sitter å vurderer en amp til om dagen, hadde egentlig falt litt for en bassbreaker 18/30, men så kom siste episode av that pedal show hvor de testet 15 wattere. Og der syns jeg ikke Bassbreaker 15 ampen gjorde ett godt inntrykk, syns blues junioren hørtes jamt over bedre ut. Men da er jeg tilbake på 15 watt igjen, og planen var å gå for noe med hakket mer headrom en ac15. Noen som har efaringer med 18/30`en? Den vil vel oppføre seg en del annerledes enn 15 watts utgaven uansett? Eventuelt andre forslag på forsterker? Budsjett er alltid håpløst, men i nærheten av 18/30`en i pris.
    • Av Soundmannen
      Hei!
      Jeg har en Fender Jaguar Bass som på bildet under (bare i hvit). Jeg har lyst å bytte ut elektronikk og pickups da den ene bryteren og ene potmeter er uansett ødelagt. Samtidig er lyden helt ok men vil ha noe mer.

Men hva finnes til denne saken? Er mye brytere i denne. Finnes det noe ferdigkit med preamp, brytere osv? Noen forslag til pickups?
      Har flere basser fra før med "old school" sound så tenkte at denne kunne ha fått noe litt annet.
      Kan godt forklare litt angående bryterne på denne:

-Øverst er det 2 hjul og en bryter. Bryter er aktiv/passiv switch mens hjulene er bass og trible justeringer når bryteren står på aktiv
      -nederst mot halsen er det 3stk brytere. Det er av og på brytere for hver pickup og en bryter for serie/parallell.
      -De to potmeterne ved jack inngangen er master volum mens den andre er trible når bassen står på passiv.

Vrient da det er mye brytere og greier på denne. 

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.