Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaun

Anbefalte innlegg

Vel, syns du har valgt en ganske så tøff og allsidig gitar(mitt synspunkt da det er en HSS strat MED piezo). Men har du virkelig bruk for den piezoen? Har aldri prøvd el-gitar med piezo før, så jeg aner ikke hvordan det høres ut.

Fikk nesten GAS av utseendet på den gitaren der!

Gitaren er MEGET pen! (noe som er viktig da man bare vil spille på den hele tiden da)

Men ja, er HSS med Piezo, Jeg vet ikke helt om jeg trenger piezo, men tenker at den er fin å ha for å få en akustisk sound når jeg vil ha det.

Den kan også kombineres med gain osv, som gir en unik sound. Tenker uansett at det ikke er ulempe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er MEGET pen! (noe som er viktig da man bare vil spille på den hele tiden da)

Men ja, er HSS med Piezo, Jeg vet ikke helt om jeg trenger piezo, men tenker at den er fin å ha for å få en akustisk sound når jeg vil ha det.

Den kan også kombineres med gain osv, som gir en unik sound. Tenker uansett at det ikke er ulempe.

Tjaaaaaaa, eneste jeg kan tenke er at det hadde vært billigere uten? Men ser heller ikke noe negativt med det uansett=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere gitarer med piezo- mulighet, og synes det er vel verdt å ha. Noen synes kanskje det blir litt mye å knotte på og litt for mange innstillinger, men det å kunne blande inn litt piezolyd er veldig bra, selv om man spiller med en del vreng. Lyden blir ikke riktig like "flat" i den grad den er det i utgangspunktet, men får med en del mer strengelyd.

Synes man det er pyton, er det jo klart at det er bortkastet. I mitt hode er det noe det er vel verdt å prøve. Piezo gir gitaren et mye større spekter av lyder man kan velge blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller for å sitere Castor fra et tidligere utsagn: Man får en "fantastiske strengelyd". Og slik er det.

Det låter ikke akustisk akkurat, men det låter veldig gitar ... :D

EDIT: Bare husk å nappe ut jacken når ikke du spiller. Batteriet tappes så lenge den står i, og da holder det ikke lenge.

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

<blockquote class='ipsBlockquote'data-author="Gaun" data-cid="616533" data-time="1359394444" data-date="28.01.2013 - 18:34"><p>

Den virker veldig allsidig med mange muligheter, noe som er viktig for meg. Men hvordan tror dere den er til litt mer heavy musikk? Type thrash metal og heavy rock.</p></blockquote>

Funker for Andreas Kisser. Strat med bucket funker til det meste. Er jo bare å bytte buckeren om den er for pinglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.