Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt 2x12 cab - hvilket?


lakris

Anbefalte innlegg

Trenger et 2x12 kabinett til min Bogner ecstacy topp. Har i dag et Mesa 4x12, men trenger et lettere alternativ og har lyst på et open-back(?) Enkleste er jo å gå for Bogners egne kabinetter, men det finnes kanskje gode alternativer noen kunne tenke seg å anbefale.

Er ute etter høy kvalitet og er villig til å betale det det koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det alltid er flott å ha samme logo på topp og kabinett (egntlig bare barnsligheter av en gubbe på 47).

Men det spiller jo en viktig rolle hvilke elementer som sitter i kabinettene også. Og nettopp elementer er smak og behag.

Jeg har selv en gammel Fender amp fra ´63 med matchende kabinett. Jeg har blåst elementene ved et par anledninger og da er det jo lett å bestille de man liker best.

For min del er det Celestion G12H.

Har også lyst på et nytt kabinett av samme kaliber, altså Fender 2x12. De selger jo nå samme kabinettet som mitt til Bandmaster VM, men det sies at elementene de bruker ikke er så bra. Da blir det ikke morsomt å bestille cab. først og 2 stk. G12H for så å hive elementene kassa orginalt blir levert med.

Så utseende opp mot det praktiske må man alltid avveie. Og det spiller jo en stor rolle hvilken type musikk man spiller mest. Nå vet jeg at det er mange unge metal-dudes her og de fleste i den sjangeren sverger ofte til Celesiton V30. Jeg forstår at dette elementet har fått en status innen den sjangeren, men er overrasket og at metalmusikerene ikke har sett potensialet i G12H. Kjøper du den ny tar det lang tid for for å spille den skikkelig inn (jeg brukte 1/2 år på mine siste) men nå låter de som f**n :-)

Og nå har jeg sannsynligvis høyttalere til jeg ikke er noe særlig tess lenger :)

Jeg ville vurdert Bogner kasse, og satt inn favorittelementene, hvis økonomien tillater det, og solgt de andre her på forumet. Det er nemlig enkelte prosjekter folkt driver med som ikke har samme krav til kvalitet på elementer.

Men ja, det enkleste er jå å finne ei kasse som matcher med en gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen. Det er nettop det med V30 som har gjort at jeg ikke har kjøpt Bogner cab foreløpig. Har V30 i Mesaen fra før og har ikke noe i mot det, men ønsker meg noe forskjellig fra det denne gangen. Derfor gjerne åpent bak og gjerne G12H.

Endret av lakris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får om et par dager en Palmer 212 (dog closed-back med V30's) men gi meg noen dager så kan jeg si noe om hvordan kab'et virker ang kvalitet og slikt. Greia med palmer er at du kan få omtrent hva som helst av høytaler i dem (blandede, matchende etc.) samt at 212'ene kommer både i liggende og stående konfigurasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det alltid er flott å ha samme logo på topp og kabinett (egntlig bare barnsligheter av en gubbe på 47).

Men det spiller jo en viktig rolle hvilke elementer som sitter i kabinettene også. Og nettopp elementer er smak og behag.

Jeg har selv en gammel Fender amp fra ´63 med matchende kabinett. Jeg har blåst elementene ved et par anledninger og da er det jo lett å bestille de man liker best.

For min del er det Celestion G12H.

Har også lyst på et nytt kabinett av samme kaliber, altså Fender 2x12. De selger jo nå samme kabinettet som mitt til Bandmaster VM, men det sies at elementene de bruker ikke er så bra. Da blir det ikke morsomt å bestille cab. først og 2 stk. G12H for så å hive elementene kassa orginalt blir levert med.

Så utseende opp mot det praktiske må man alltid avveie. Og det spiller jo en stor rolle hvilken type musikk man spiller mest. Nå vet jeg at det er mange unge metal-dudes her og de fleste i den sjangeren sverger ofte til Celesiton V30. Jeg forstår at dette elementet har fått en status innen den sjangeren, men er overrasket og at metalmusikerene ikke har sett potensialet i G12H. Kjøper du den ny tar det lang tid for for å spille den skikkelig inn (jeg brukte 1/2 år på mine siste) men nå låter de som f**n :-)

Og nå har jeg sannsynligvis høyttalere til jeg ikke er noe særlig tess lenger :)

Jeg ville vurdert Bogner kasse, og satt inn favorittelementene, hvis økonomien tillater det, og solgt de andre her på forumet. Det er nemlig enkelte prosjekter folkt driver med som ikke har samme krav til kvalitet på elementer.

Men ja, det enkleste er jå å finne ei kasse som matcher med en gang ;)

Har du prøvd Heritage-utgavene av G12H? Leser mye skryt om 75Hz versjonen, spesielt i kombinasjon med V30. Kunne jo prøve å bytte det ene elementet først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Heritage-utgavene av G12H? Leser mye skryt om 75Hz versjonen, spesielt i kombinasjon med V30. Kunne jo prøve å bytte det ene elementet først...

Nei, jeg lukta litt på Heritage da jeg måtte bytte, men det var en ganske stor prisforskjell, og da jeg for tiden spiller såppass lite kjøpte jeg de Kina-produserte.

Og som sagt etter en perioden med innspilling låter de helt suverent for meg.

Det som også er moro med dem er at de har en fin balanse på clean, følger opp på chrunch, og har det nydelige spekteret på hi gain, som for meg er disse det ultimate.

Når det er skrevet, må jeg presisere at jeg ikke er noen metal-gubbe. Det går mer på 80-talls Hi Gain.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.