Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nytt 2x12 cab - hvilket?


lakris

Anbefalte innlegg

Nei, jeg lukta litt på Heritage da jeg måtte bytte, men det var en ganske stor prisforskjell, og da jeg for tiden spiller såppass lite kjøpte jeg de Kina-produserte.

Og som sagt etter en perioden med innspilling låter de helt suverent for meg.

Det som også er moro med dem er at de har en fin balanse på clean, følger opp på chrunch, og har det nydelige spekteret på hi gain, som for meg er disse det ultimate.

Når det er skrevet, må jeg presisere at jeg ikke er noen metal-gubbe. Det går mer på 80-talls Hi Gain.

Jeg spiller heller ikke metall, et sted i landet fra southern rock til 70 og 80-talls rock.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Støtter G12H. Er veldig glad i Heritage versjonen med 55hz kone, men en kombo av Heritage 55hz og 75hz funker også bra.

Edit: men det gir ikke nok wattstyrke til ampen din. Min feil

Er litt nysgjerrig på kombinasjonen V30 og G12H Heritage 75Hz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det beste kabinettet du får til din amp er et Bogner oversized 2x12" kabinett.

Det tror egentlig jeg også. Og når jeg ser etter, er det faktisk mulig å bestille dette med en del forskjellige kombinasjoner av høyttalerelementer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...

Det var dårlig ikke å informere om hva som ble enden på denne visa...

Jeg vurderte veldig frem og tilbake, men i dag ble det bestilt et Bogner oversized open back (212o) med 2xV30. Jeg kommer til å kjøpe 2X Celestion G12M-65 creambacks til dette og selge de to nye V30-elementene.

LK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at jeg vil kjøpe dem, hvis du selger det dirt cheap :)

PM meg!

Vi får se på det...;-)

Forresten, er det noen som har innspill på 16ohm vs 8ohm ved bestilling av creambacks til dette 2x12 kabinettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt innspill er: behold V30! Lite som sitter så bra i bandmiksen som de elementene :)

I know. Bruker i dag et Mesa Rectifier 4x12 V30, funker veldig bra. Men hadde litt lyst til å teste noe annet i et 2x12 åpent kabinett. Uten å teste finner man vel ikke ut hva man liker heller. Jeg er med på at det er dumt å selge unna V30ene før begge deler er utprøvd skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.