Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Canadian Breed Custom T-Class


Tommern

Anbefalte innlegg

Hei igjen.

Da har vi begynt å snakke layuout, hvordan skal dette se ut.

Dette blir en gitar hvor jeg tar en rekke av mine preferanser og putter inn i ett instrument. Da inngår et Strat-lignende plekterbrett. Det blir litt mindre og trukket tilbake litt fra kantene for å vise mer Koa, men får form omtrent som på en Strat.

Og så blir det som før nevnt 2 helt separate systemer for Piezo og mag, så da gir det 2 jack-utganger. Og de vil jeg ha på front, ikke under kanten.

T-Class Layout 2.jpg

Men dette blir kanskje litt overkill, så alternativet kan da være noe slikt....

T-Class Layout 1.jpg

Tar gjerne i mot konstruktive innspill... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bruke "ibanez- løsningen" på dette, da? De sitter jo på toppen, innfelt på skrå slik som på en strat, men er mye mindre og mer diskrete. Jeg har en gitar med to outputs på toppen slik som dette, men det er ikke på langt nær så prangende som to strat- outputs vil bli. Det synes jeg ble for voldsomt.

http://s957.photobucket.com/albums/ae58/tommy_guitar/Ibanez%20Prestige%20S2120X/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, etter å ha kikka litt på det er jeg enig med alle som syntes 2 strat-utganger er for voldsomt. Det blir ikke slik.

Han har skaffet 2 runde typer, det nederste bildet, men de er forsenket innvendig / har en utvendig krans, så han er usikker på om en 90 graders jack vil gå helt inn. Og jeg vil ikke ha to rette jacks som stikker en halv meter rett ut i front...

Skal sjekke ut "Ibanez løsningen".. Har du en typebetegnelse på den gitaren Castor ?

Takk for innspill .. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den jeg fant bilde av først er en Ibanez Prestige S2120X.

Ibanez har flere gitarer i S- prestigeserien med denne løsningen. Husker ikke modellnavnet på min i farten, den er enda lekrere enn denne. :)

Den er som sagt noe mer diskret enn Fenderløsningen, da innfestingen er sort, og ikke har en diger flens oppsiden av kroppen. Ulempen er jo at du må bruke "Ibanezjacks", og de er da ikke de mest solide i verden..

Til slutt- dette er jo din egen custom, så vil du ha to sånne digre Fenderplater på gitaren, så kjør på. Den blir i det minste veldig unik. jeg kan ikke huske å ha sett det før.

Bilde av outputen:

P4130930.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Castor. Har søkt litt rundt, men finner ingen steder slike selges. Men nå sier Bill at det ikke er noe problem å få tak i lengre 90 graders jackplugger, så da går jeg for de runde.

Forøvrig er det ganske artig å følge Bill på Facebook. Han gjør alt sjøl, vikler pups og hele pakka, og lager videosnutter som han legger ut på fb.

For de som måtte være interessert.....

https://www.facebook.com/Canadianbreed

:)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar gjerne i mot konstruktive innspill... :)

Blir aldri feil med en stereo jack........

Og hvis du holder crazy switchingen på plekterbrettet så kan du gjøre hva du vil i ettertid.

Men nå er jeg en konservativ jævel, så gjør for all del hva faen du vil......

Endret av Gluke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir aldri feil med en stereo jack........

Og hvis du holder crazy switchingen på plekterbrettet så kan du gjøre hva du vil i ettertid.

Men nå er jeg en konservativ jævel, så gjør for all del hva faen du vil......

Min, og noen andres erfaringer, tilsier at det ganske ofte går feil nettopp med steroeløsningene. Enten i kontakter eller ledninger. Hadde en Tele med en Fishman Piezo en stund. Bare kål, helt ubrukelig, ... ;)

Har lurt litt på det med å holde switchingen inne på plekterbrettet, men er redd det blir jævla trangt. Og så vil jo denne fjøla alltid ha en piezo i bridge, antagelig.... Men det er et poeng å samle ting der ja....

Takk for innspill :)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min, og noen andres erfaringer, tilsier at det ganske ofte går feil nettopp med steroeløsningene. Enten i kontakter eller ledninger. Hadde en Tele med en Fishman Piezo en stund. Bare kål, helt ubrukelig, ... ;)

Da ville jeg gjordt som Askret foreslo å satt dem på siden Tele style. For mye ting på toppen ser alltid rotete ut. Hvis du vil ha fire knotter LP style ville jeg vurdert å kjøre uten plekterbrett ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg gjordt som Askret foreslo å satt dem på siden Tele style. For mye ting på toppen ser alltid rotete ut. Hvis du vil ha fire knotter LP style ville jeg vurdert å kjøre uten plekterbrett ass.

Det blir plekterbrett Gluke. Jeg skal ha ferdig routing til en pu i neck også, i fall det blir for bright med bare bridge. Da blir det en sc eller P90 i tillegg, og switch av typen Strat. Det er planen i hvertfall, pt....

Jack outputs Telestyle utelukker jeg ikke helt lenger, selv om jeg har lyst på et design som skiller seg godt fra trad tele...

Møøe greier å ta stilling til gitt..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.