Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Canadian Breed Custom T-Class


Tommern

Anbefalte innlegg

Det blir antagelig plassering av pots som på den nederste ja, og med jack-uttak som på en Tele / LP. Må bare bestemme meg for plekterbrett-løsning. Skal ikke ha Tele plekterbrett, det blir enten Strat-aktig, eller La Cabronita-aktig, eller evt. -72 Special inspirert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småfrustrert, beslutningsvegring,

Ha ha ha, de fleste tror det er så jævla enkelt å lage ting. Enda verre er det å få det til å se nogenlunde bra ut også. Take your time sier jeg. Rusher du her kommer du til å bestille deg en ny før nyttår............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skla du ha no bryter i det hele tatt eller bare de 4?

Ingen bryter. Kun 4 pots...

Jeg ville så absolutt gått for innputs ala LP! Unskyld meg, men å ha innputt frampå ser jo helt forferdelig ut på en tele!

Jada, vi er ferdige med jack-utgangene, de kommer ikke i front. Nå er jeg på pots og pg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pots som på siste bildet, og strat-plekterbrett slik som på bildene på side 3, kanskje med noe mer avrunding på hornet siden telehornet er noe rundere enn et strat-horn?

Synes jeg hvertfall da. Gir litt særpreg, og så kult ut. Evt La Cabronita-style. Ser jo grisefett ut, men gir jo ikke like mye særpreg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pots som på siste bildet, og strat-plekterbrett slik som på bildene på side 3, kanskje med noe mer avrunding på hornet siden telehornet er noe rundere enn et strat-horn?

Synes jeg hvertfall da. Gir litt særpreg, og så kult ut. Evt La Cabronita-style. Ser jo grisefett ut, men gir jo ikke like mye særpreg igjen.

Ja, det blir i området der. Cabronita style viser frem mye fint treverk. Men P90 uten pg rundt, blir litt dominerende foran bridge, syntes jeg. Skal tegne enda et utkast i løpet av helga... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har vi begynt å bevege oss litt igjen, etter at Bill har gjort ferdig siste rest på to andre bygg.

Forearm-contour....

T-Class Forearm.jpg

Tummy-cut....

T-Class Tummycut.jpg

Har også tegnet utkast til et pg som er en mix av Strat, Tele, og -72 Special. Bill holder på en mock-up nå, så den kan vel luftes her for tilbakemeldinger snart... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Progress.....

Da har vi landa på en layout. Det blir en stereo-løsning allikevel, en jack-utgang, tre pots, og en switch. Da droppa vi -72 Special-stuket på pg, og det blir en mix av Tele og Strat. Dvs mest Strat, men Tele horn naturligvis.

Her er bilde av en papp-mockup, i grove trekk..

T-Class%20final%20layout.jpg

Litt mer bue i bakkant blir bra, omtrent slik...

T-Class%20pots.jpg

Da er det ingen vei tilbake, for her har Bill frest ferdig. Har også fresa ut plass til en P90 i neck, i tilfelle jeg føler behov for det. Men jeg håper at plasseringen av P90'en i bridge, én tomme foran bridge, kombinert med Koa, gir varm nok låt til at jeg klarer meg med én P90..

T-Class%20routing.jpg

Dette er egentlig et bilde av batteriboxen, men viser også veldig godt tummy-cuten... Batteriboxen sitter slik pga kort vei rett inn til elektronikken.

T-Class%20batt%20box.jpg

All for now, kommer nok snart mer... :)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.