Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Canadian Breed Custom T-Class


Tommern

Anbefalte innlegg

Dette er ikke en vanlig bridge, det er en LR Baggs X-Bridge med Piezo. Egentlig en Strat Hardtail med Piezo. Men nå ville jeg valgt en modern bridge uansett jeg da, for jeg liker de bedre enn ashtrays... :)

Hæhæ! Detta blir bra, tror jeg! Blir et bredt lydspekter du får. Hvilke andre PU's er det du skal ha i den?

Er godt på vei i å realisere drømmen om en ny Tele/Esquire selv, men tror ikke den blir like moderne som din. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, detta var morsomt. Tør du si hvor mye dette vil koste deg?

Den vil komme på ca kr. 11.000,-. Og så kommer det jo mva og frakt på, så sånn ca 14 k tenker jeg. Greia er jo at jeg ikke kan gå å kjøpe noe sånt over disk i det hele tatt, for det produseres ikke :)

Hæhæ! Detta blir bra, tror jeg! Blir et bredt lydspekter du får. Hvilke andre PU's er det du skal ha i den?

Det kommer en P90 i bridge, som Bill produserer selv. Samme som Hermok har i sin La Caliente. Er en egen tråd med videosnutt av den her på GN. Tror tråden heter "Sjekke min nye custom Tele fra Canada"

Er veldig spent på lydbildet ja. Her kan jeg velge mellom ren Piezo rett fra mixen og ut i PA, eller P90 fra ampen, eller begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil komme på ca kr. 11.000,-. Og så kommer det jo mva og frakt på, så sånn ca 14 k tenker jeg. Greia er jo at jeg ikke kan gå å kjøpe noe sånt over disk i det hele tatt, for det produseres ikke :)

Et annet alternativ er jo warmoth, men da må du skru den sammen selv da. Men jeg tipper du kan få skreddersydd en Tele ned til minste detalj der også.

Edit : ref denne http://www.warmoth.com/Guitar/Bodies/BodyBuilder.aspx?style=37

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har puslet litt med tanken. Men så er det dette med tilgjengelig tid, pluss at jeg syntes det er artig å få en som er bygget av ei customsjappe. Dessuten trur jeg ikke en Warmoth-løsning ville blitt særlig mye billigere.

Men det er helt klart en farbar vei, når man har tid og anledning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer en P90 i bridge, som Bill produserer selv. Samme som Hermok har i sin La Caliente. Er en egen tråd med videosnutt av den her på GN. Tror tråden heter "Sjekke min nye custom Tele fra Canada"

Er veldig spent på lydbildet ja. Her kan jeg velge mellom ren Piezo rett fra mixen og ut i PA, eller P90 fra ampen, eller begge deler :)

Tøft. P90's har smooth lyd i mine øyne. Kjekt å ha de valgmulighetene du får. Det hadde enkelt og greit blitt for mye å holde styr på for min del, men tror jaggu du er nødt til å legge ut noen snutter av gitaren når du får den. Har mer enn nok med to PU's, jeg. :P

Ellers med Warmoth er det jo ikke sikkert gitaren blir 'helt som du hadde håpet' uansett. Du må jo trossalt sette den sammen selv og det er jo ikke garantert at det er like lett som det høres ut som, noen ganger. Nei, bestill deg heller en one-off og kos deg fælt med den. :)

Endret av Hylo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprinnelig hadde jeg bare tenkt å ha en P90. Men jeg har hatt et par fjøler med Piezo før, og det er super-anvendelig innimellom. I et band med bare 4 mann, så kan jeg nå begynne en låt med Piezo, som man får temmelig nær opp til en akkustisk, og så kan jeg lenger ut i låta kjøre P90 med klang og distortion og what not. Så da kjører jeg en Ole Brum her. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Dette var veldig artig å følge med på. Det blir litt "stradivarius anno 2012". Og vakkert treverk. Spent på å se den ferdig med tilpasningene på fjøla. Min egen T-type G&L ASAT er rett rundt hjørnet, så for meg er det for sent å tenke på akkurat det. Men sikkert en god ide. Vi får vel et lydklipp også, når den kommer så langt? Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Tenkte jeg skulle oppdatere med et par nye bilder her, men GN's egen bildetjeneste støtter ikke lenger filformatet, samme med Bildr, og på sportsfiske.nu får jeg ikke frem fototjenesten, så da sliter jeg litt her.... :mellow:

standby........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Fikk tips av askret om dropbox, så da prøves det ut....

Ingen store nyheter, men her er halsen i mahogny grovskjært. Det er den i midten.... <_<

T-Class%20Neck.jpg

Og så ba han meg velge emne til gripebrettet. Jeg valgte det i midten, syntes det faller pent sammen med tremønsteret i kroppen. Det er Indian Rosewood.

T-Class Fretboard.jpg

Takk til davidsen for tilgang til en link som funka.. :)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.