Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Canadian Breed Custom T-Class


Tommern

Anbefalte innlegg

Da har det gått et stykke tid siden jeg fikk denne i hus.

Det ble ganske tidlig klart at jeg, altså min person, ikke var en direkte kompetent Customgitar-kunde. Jeg bestilte en gitar med ett stk P90 i bridge, utelukkende basert på YouTube-klipp av Hermoks Caliente. Det var dumt av meg, for det låt ikke slik jeg hadde drømt om.

Men jeg hadde heldigvis vært forutseende nok til å få Bill til å frese plass til en P90 i neck, under plekterbrettet, dersom det ble et behov. Og det ble det.

Lang historie kort, så måtte jeg da modde litt sjøl.

Har nå fjernet den originale selectorswitch fra LRBaggs som ble levert med preampen. Så har jeg bytta ut den ene P90'en i bridge med et matchet sett fra Peter Østlund / Eatsgrove Pickups, og montert 2 nye DPDT microswitcher i gull. Måtte jo matche resten av blinget :D

Med den nederste switchen velger jeg nå Piezoen i bakre pos, Piezo og mag i midt-pos, og mags i fremre pos. Samme med den øvre switchen som velger mellom mags.

Det nederste pot'et er til å blende Piezo / Mags, det midtre er ordinært tonepot, og fremre er volum for alt sammen, uansett hvilke valg man har gjort.

Har prøvespilt, og er nå storfornøyd. Har ingen problemer utover normal brum fra store singlecoils. Låter fett ved valg av begge P90's, og brunt og fint med bare neck. Om jeg velger både Piezo, og begge mags, blender 50/50, så låter det så fett og spesielt som bare en slik konfig kan låte.

20121027_S0073093.JPG

Så da folkens, er denne storyen endelig slutt.

Og hvis noen lurer, så hadde jeg gladelig gjort det om igjen, dog med 2 P90's from the start. Jeg har fått en gitar som er nøyaktig slik jeg håpet, som er knallgod å spille på, griselekker å se på i mine øyne, og nå også låter slik jeg vil. Hva mer kan man vel be om ... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.