Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Canadian Breed Custom T-Class


Tommern

Anbefalte innlegg

Hepp.

Jeg ble så inspirert av Hermoks La Caliente, at jeg nå har bestilt en custom T-Class fra Bill som er Mr. Canadian Breed himself. Litt usikker på hvor denne tråden egentlig hører hjemme, men det er ikke et DIY-prosjekt, så da legger jeg den her.

Bill er ekstremt informativ, og sender meg bilder og updates kontinuerlig.

Dersom det er noen interesse for å følge utviklingen i byggingen av denne gitaren, så kan jeg holde dere oppdatert i denne tråden, med bilder og info etterhvert som det skrider frem.

Speak up... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, for de som finner dette interessant.....

Først litt bakgrunn..... Jeg er Telemann. Dvs at jeg alltid ender opp tilbake på Tele, rett og slett fordi at den liksom hører hjemme på kroppen min. Har vært innom Strat-typer, og en LP, men blir ikke fortrolig med annet enn Tele. Handler om ergonomi, balanse osv. Sikkert sært, men det er meg da.... :P

Men så er det 2 ting jeg heller aldri har vært helt fornøyd med, uansett Teler. Det ene er savnet av Tummy-cut og Forearm-contour, og det andre er oppsett og type pups.

Disse to faktorene er hovedgrunnen til at jeg bestilte meg en custom etter å ha latt meg inspirere av Hermoks La Caliente. For når man bestiller en custom, da får man det som man vil ha det, innenfor hva som er praktisk gjennomførbart uten for mye viderverdigheter.

På toppen av disse hoved-grunnene, får jeg også bonuser som å velge treverk, finish osv....

Så da har jeg etter litt frem og tilbake endt opp med følgende spec på mitt custombygg...

- Koa body

- Mahogany hals

- Rosewood Fretboard

- Mini Locking tuners fra Grover

- P90 i bridge

- Lr-Baggs X-bridge med Piezo

All hardware blir gull (yea yea... pimped) <_<

Hele instrumentet skal behandles med Truoil, ikke noe lakk som kan skrapes opp eller flasse av.

Jeg har også bedt om å få helt uavhengige systemer for P90'en og Piezoen, fullstendig isolert fra hverandre, med hver sin mono jacksocket. Årsaken til det er at den vanligste feilen på gitarer med Piezo er å finne i felleskomponenter som stereo kabel, stereo jack-socket, og preamp, som alle pickuper må via når man skal bruke standard blending. Så på denne blir det totalt adskilt, med færrest mulige feilkilder. Litt steinalder med 2 kabler, men jeg spretter ikke rundt på scenen som Angus Young allikevel, så det lever jeg med.

Bill er en informativ fyr. Her om dagen fikk jeg mail med beskjed om at treverket hadde ankommet hans lokale forhandler. Dagen etter fikk jeg ny mail, han var på vei for å velge ut de riktige bitene. Senere samme dag kom det mail med bilde av bitene til kroppen. Han hadde valgt en 3-piece, fordi at de større emnene hadde noen sprekkdannelser. Så hadde han dandert dem etter beste evne, og tegnet omrisset av kroppen, og ba om min vurdering av grain-matching.

Det så slik ut...

T-Class%201.jpg

Etter litt frem og tilbake flyttet vi den øverste biten nederst, og da blir den slik....

T-Class%202.jpg

Og da dette var avklart, så var han i gang...

T-Class%203.jpg

.......

T-Class%204.jpg

Og mens jeg skriver dette, så har stasen stått i fred i limtvinga i snart 20 timer, så da er det vel ikke lenge til det kommer mer.

Stay tuned ;)

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har Bill grovslipt emnet og skjært ut kroppen. Tror han sendte bildet fra iPhone e.l., for det er litt dårlig oppløsning.

Anyways, jeg er kjempefornøyd med grain-matching, ikke veldig synlig at dette er en 3-piece... :D

T-Class%205.jpg

Endret av Tommern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.