Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Spellemannskandalen


davidsen

Anbefalte innlegg

Hele denne tråden beviser bare at hverdagsrasisme lever i beste velgående. Den linken din The Euphor? Ærlig talt. Lavmål.

Jeg for min del skjønner meg ikke på deg. Det er mange raser og hudfarger på vår klode. Og pappan til Pippi er Negerkung på en ø i Stillahavet, sånn er det bare. Er man rasist da? Hverdagsrasist? Er det feil at unga synger sanger om andre raser og folkeslag som kommer fra fjerne himmelstrøk? Makan..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Fjas og tull vi henger oss så opp i.

Ugjennomtenkt kommentar jeg sikkert kunne klabbet til å sagt i et teit øyeblikk.

Hysteri når det gjelder rasisme ,Selvironi kan jo etter hvert være et poeng også for den fargede delen av nordmenn.

Jeg synes synd på Plumbomannen som klarte å lire det ut av seg. Virket sikkert morsomt så det holdt i hodet på han i nervøsiteten.

Ser ut som de det gjaldt har skværet opp, og det er jo poenget.

Man driver visst å finner seksuelle undertoner i barnesangene også nå........HYSTERI!!!!

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg for min del skjønner meg ikke på deg. Det er mange raser og hudfarger på vår klode. Og pappan til Pippi er Negerkung på en ø i Stillahavet, sånn er det bare. Er man rasist da? Hverdagsrasist? Er det feil at unga synger sanger om andre raser og folkeslag som kommer fra fjerne himmelstrøk? Makan..........

Pippis pappa ikke negerkonge lenger, Ikke bra for barna, mener NRK.

http://www.dagbladet.../06/485141.html

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at hun her er ganske glad for "mokkamann". Makan til klein stillhet skal man lete lenge etter: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/293371/

Synes selv at Kaizer-Terje var en jævla dust, (men dette har mange sagt allerede)

Men når jeg søker Plumbo på youtube og hører noen av de andre sangene deres begynner jeg å lure: http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F&gl=US#/watch?v=pnUC3jLVGNk

Endret av Tandbergern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfatter ikke neger som annet en beskrivelse av hudfarge jeg, men nigger er ikke særlig pent i mine ører

Det er jo greit nok at du ikke oppfatter det som noe annet, men hvis noen tar seg nær av å bli kalt neger, så syns jeg vi skal respektere det.

Men nå er jeg ferdig her. Denne rasismedebatten tar aldri slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele saken er blåst opp til ubegripelige størrelser spør du meg.. Jeez.. Flere uheldige hendelser tok plass, den ekstremt krasse motgangen alle partene får fra fans og resten av Norge er kvalmt unødvendig. Hadde noe slikt skjedd på en vanlig sammenkomst blant unge mennesker en fredagskveld hadde folk flest sannsynligvis synes reaksjonen var overdreven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne tråden beviser bare at hverdagsrasisme lever i beste velgående. Den linken din The Euphor? Ærlig talt. Lavmål.

Hørte du hele sangen, davidsen? Det er en antirasistisk sang.

http://no.wikipedia.org/wiki/Jeg_har_sett_en_negermann

Sitat fra teksten- "alle folk sku' males blå, for så blev de nemlig sjovere at kigge på, så ku' sort og rød og gul og hvid, leve sammen i en verden uden strid".

Men det er vel viktigere å være politisk korrekt, tute med "de som betyr noe", altså alt som klarer å komme seg på en TV- skjerm, på forsiden av Se og Hør, og andre steder der innsiktsfulle og intelligente mennesker automatisk havner og dermed har klart å bevise sin voldsomme innsikt i alt som har med det å leve miljøvennlig og korrekt på denne kloden å gjøre. De uttaler seg jo som eksperter, uansett tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele denne tråden beviser bare at hverdagsrasisme lever i beste velgående. Den linken din The Euphor? Ærlig talt. Lavmål.

Definer hverdagsrasisme for meg takk!

Du er tydeligvis av den politisk korrekte typen, helt i AP og SVs ånd, som ikke takler at folk har forskjellige meninger. Å si "Moccamann" er ikke rasisme, men en spøk (uansett hvor dårlig den måtte være) som denne gangen ble rettet mot to mørkhudede som har betegnet hvite som "Blendahvite" o.l. Rasisme er å se seg selv og sin rase overlegen andre raser, og "Moccamann" kommentaren kvalifiserer ikke til et slikt synspunkt.

Men for all del, få gjerne ut frustrasjonen din ved å kalle de som er uenige med deg for "hverdagsrasister". Det er jo den fremgangsmåten dagens regjering bruker også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte du hele sangen, davidsen? Det er en antirasistisk sang.

http://no.wikipedia....tt_en_negermann

Sitat fra teksten- "alle folk sku' males blå, for så blev de nemlig sjovere at kigge på, så ku' sort og rød og gul og hvid, leve sammen i en verden uden strid".

Da beklager jeg den. Var nok litt rask på avtrekkeren der.

Jeg trekker tilbake den som var retta mot The Euphor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaizer-dude er også ute og beklager:

Jeg hadde opptrådt annerledes hvis jeg hadde sett og hørt hva Lars faktisk sa til VG. At han beklaget seg og la seg flat endrer nødvendigvis saken, og jeg beklager derfor med dette min overreaksjon.

Flere som handlet uten å tenke først der altså.... So much for perfect people in a perfect world!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.