Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rakken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg spiller i band og trenger en "hardere" gitar til den sjangeren vi spiller. Vi spiller for det meste vanlig GN'R stil, men vi skal begi oss ut i Metal-sjangeren, og da oppnår jeg ikke lyden jeg vil ha med singelcoil-straten min. Jeg vet jeg vil ha en Les Paul, og står mellom de to gitarene nevnt under. Greia er at jeg for øyeblikket bare har ca. 5500,- å rutte med, men i Mars har jeg bursdag og i Mai skal jeg konfirmere meg, så da har jeg sannsynligvis mye mer penger til å bruke på gitar. :wub:

Til poenget:

Burde jeg vente til etter bursdag og/eller konfirmasjon og kjøpe meg en "Gibson Les Paul Traditional 1960" til 12000,- eller kjøpe meg en helt strøken "Epiphone Zakk Wylde Bullseye Les Paul" (brukt) til 4000,- nå og spare konfpengene til firhjuling :P ?

Noen som har noe erfaring med noen av gitarene også?

Edit:

Eller så kan jeg jo bare sette inn en Hot Rail i bridgen på Strat-en. Må jo ikke ha ny gitar heller, selv om det alltid er kjekt.

Setter pris på svar og takk på forhånd! :D

Endret av Rakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skjekk ut www.RondoMusic.com

Agile 3000 og 3100 er kjempe gitarer, Samt akkurat nå har dem så du kan bestemme farge osv selv. (Bestille custom)

Selv med frakt og moms skal dette være helt konge gitarer iforhold til pris

Mye bedre en alt fra epiphone etter hva jeg har hørt, Selv om jeg har god erfaring med epiphone også..

Så har du jo eks Hagstrøm super swede som kanskje ikke er for metall.. men eldre type rock, men super gitar å spille på.

Selv liker jeg å ha muligheten med å ha 1 gitar som er rein singel coil, og en som er rein HB.. then again Smaken er som baken

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg vil ha firehjuling er for å lettere komme meg til og fra steder, som f.eks bandlokale. Da det går veldig sjeldent buss fra der jeg bor. Ikke det at jeg er så interessert i quads ;) Det er musikk som er tingen for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjekk ut www.RondoMusic.com

Agile 3000 og 3100 er kjempe gitarer, Samt akkurat nå har dem så du kan bestemme farge osv selv. (Bestille custom)

Selv med frakt og moms skal dette være helt konge gitarer iforhold til pris

Mye bedre en alt fra epiphone etter hva jeg har hørt, Selv om jeg har god erfaring med epiphone også..

Tør ikke kjøpe noe jeg ikke har prøvd :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan en Zakk Wylde-epi er å spille på ift en standard, men jeg ville helt klart heller funnet en Gibson LP Studio Faded på bruktmarkedet. Bør være mulig å få en slik for 5,5k. Vesentlig bedre spillemessig enn Epi LP Standard i alle fall, og om du føler at du ikke kommer i mål med stockpickupsa så kan du jo legge en lapp eller to i nye pickups etter bursdag og bruke konf-penger på quad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.