Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Rakken

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en Epi ZW. Jeg er strålende fornøyd med min hvertfall, selv om det står printet "2nd" bak hodet, hvilket betyr at det er en slags "b-vare". Sjekket det opp litt, og det eneste som er forskjellig fra de andre, er at trussroden er montert feil veg på min, altså må man skru motsatt veg...

Uansett, så er den helt annerledes å spille på i forhold til Epi Standard modellene, halsen føles mye bedre å spille på spør du meg, og det er jo en custom Epi, som jeg av flere har hørt at i mange tilfeller kan være hakket "bedre" enn Gibson Studio. Grunnen til at jeg skriver "bedre", er at jeg selv ikke liker å klassifisere gitarer som bedre enn andre, jeg mener heller at hvis man liker lyden, følelsen og utseende på en gitar, er det en bra gitar til deg. (Riktignok med enkelte forbehold, f. eks. der man sammenligner den billigste Squier Strat'en med en custom Mayones).

Når alt dette er sagt, vil jeg anbefale deg å prøve en og se hva du synes, og kanskje gjøre som jeg selv har gjort, nemlig oppgradere til aktive mikker, med mindre du får tak i 2011-versjonen som kommer ferdig oppsatt med aktive EMG'er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kjøp en Gibson Les Paul Studio eller faded! Kjempe gode gitarer til den prisklassen du er ute etter. ;) Kjøpte selv en lp faded nå i sommer og er knall fornøyd. Du får disse gitarene til ca. 5000 på finn. Jeg personlig syns at faded-gitarer er mye mer behagelige å spille på enn vanlige studioer, halsen føles mye glattere og deiligere å spille på enn studioen med den tjukke lakken (men det er min personlige mening, smaken er jo som sagt som baken). Jeg har dessverre ikke mye erfaring med epi. Vurderte å kjøpe meg en i sommer, men endte med en gibson, fordi jeg fikk høre at det er veldig variert kvalitet på epi. Men man kan jo støte på ubehageligheter uansett hvilket merke og type gitar en velger :)

Endret av Tandbergern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også noen som mener Studio, og faded spesielt, fra Gibson også har veldig varierende kvalitet. Det kan godt hende, men jeg har nå hatt fingra i 5 ulike faded-gitarer (4 Studio og 1 Special), og alle har vært upåklagelige spillemessige. Greit,. det er ikke en Standard eller Traditional til dobbel pris, men ift at man får de for 5k på bruktmarkedet synes jeg det er flotte gitarer. Spiller godt og låter bra. Solide arbeidshester.

Jeg er også enig i Tandbergern om at halsene på Faded-gitarene er greit mye diggere enn vanlig studio, da disse kan ha en tendens til å bli litt sticky når man er svett på henda før de er slitt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.