Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tidenes beste Norske skive?


Greener

Anbefalte innlegg

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tidenes beste norske plate, basert på at jeg nesten utelukkende hører på alt annet enn norsk musikk, dessverre, er faktisk ei samleplate. "Stolpesko"-plata som var Frelsesarmeens juleplate anno 2003 er strålende fra start til slutt, kanskje med unntak av to låter ca midt i plata (og hvor vanlig er ikke det?). Strålende tekster som ikke toucher altfor mye innom religion, noe som gjør den spiselig for så å si alle. Produksjonen, tolkningene av tekstene, arrangementene ++ er fantastiske.

Ellers har jeg alltid hatt stor sans for hva Knut Reiersrud driver med, være seg blues eller verdensmusikk. Jeg pleier ikke være nevneverdig glad i å høre blues på plate (forutsigbart og kjedelig), men 'Voodoo without killing chicken' og 'Pretty Ugly' koser jeg meg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske lite bevandret i eldre, norsk musikk, og er heller ikke noe stort metall-hue, så min favoritt av norske skiver må nok være noe som har kommet i nyere tid.

Oslo Ess - Uleste bøker og utgåtte sko

Honningbarna - La alarmane gå

Kaizers Orchestra - Violeta Violeta vol. I

Har ingen klar favoritt, men de tre havner høyt opp på min liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen Blues Band's første LP skulle absolutt hatt en plass på den listen, og Young Lords - Same shit, new wrapping glitrer med sitt fravær.

Hva med Funhouse - Plugged(Norges beste liveplate:-).....er den rett&slett bortglemt montro?

Endret av Carpal67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og et band som ofte har stått i skyggen av de store Norske er CC Cowboys med mange kanon album i ryggen + de er et sinsykt bra live band

Helt enig. CC Cowboys bør så absolutt sidestilles med Raga, Jokke og de Lillos og den "ligaen" der. De (les : Magnus Grønneberg) har lagd mange slitesterke låter siden tidlig nittitall. Lyrisk såvel som melodisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.