Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tidenes beste Norske skive?


Greener

Anbefalte innlegg

Fra dagens dagbladet:

"Når 100 norske musikere skulle kåre de 100 beste norske albumene gjennom tidene, gikk albumet «Fairytales» med Radka Toneff og Steve Dobrogosz fra 1982 til topps."

http://www.dagbladet...ndrup/18978504/

Topp 10 listen:

http://www.morgenbladet.no/article/20111111/OKULTUR/111119999

Hva mener du er tidenes beste norske skive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Man vet liksom ikke så mye om tidløsheten på plater (som jo vil være et viktig argument) før det har gått noen år. Det er kanskje grunnen til at det er mye eldre plater på listen. Gidder man å høre på en plate man har eid i 30.40 år vet man at den har noe de fleste andre plater ikke har ganske enkelt.

Når det er sagt - denne tråden er også ment for folk som ikke har full oversikt over de siste 30+ årene hva angår norske utgivelser.

Selv holder jeg kanskje en knapp på Jan Garbareks "I took up the runes" eller en av de 3 første deLillos platene i pop/rock sjangeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel kanskje stygt å si det, men metalsjangeren har vel ikke den helt store utbredelsen blant folkemassene, selv om man kan få inntrykk av det i enkelte musikermiljøer og f.eks. på internettforum som dette. (Unntaket var kanskje puddelrocken på 80-tallet, men hvorvidt man definerer det under metal, er jeg usikker på.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lester - This Village. Nikolai Eilertsen på bass, Karim Sayed på trommer.. Bare der er jo 66,6% av tidligere Bigbang, men dette er mer soulaktig.

Thomas Dybdahl - Stray dogs. Make a mess of yourself, rain down on me, honey og Cecilia er vel de låtene på denne plata jeg liker mest.

Jarle Bernhoft - Ceramic City Chronicles. Dette er den plata jeg alltid kommer tilbake til. Bare gullkorn og den beste studioplata av Bernhoft.

Bigbang - Too Much Yang. Den mest rocka plata Bigbang har kommet med til dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neh

Det er vel kanskje stygt å si det, men metalsjangeren har vel ikke den helt store utbredelsen blant folkemassene, selv om man kan få inntrykk av det i enkelte musikermiljøer og f.eks. på internettforum som dette. (Unntaket var kanskje puddelrocken på 80-tallet, men hvorvidt man definerer det under metal, er jeg usikker på.)

Tja, Norges største musikalske eksportvare burde kanskje dras frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.