Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan avsløre kopigitarer/svindelforsøk


Greener

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...

Hei.

Lurer på om denne er ekte..

1972 Lp Custom med orginal kasse. Ingen hals rep, men har fått en pro refret...

Har bedt om flere bilder, men de lar vente på seg...

Har ikke funnet noen tilsvarende år med blått trekk i kassa.

Selger skal ha 20.000,-

Hva synes dere?

På forhånd takk ;-)

post-13962-0-35277200-1392032028_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20k for en original `72 lp custom er ikke så galt i forhold til hva du ser de går for på ebay/gbase/div forum o.l. Du kan få en del billigere, men da må du være litt tålmodig. Og sannsynligvis har den da et par småissues.

Hvis det er en bra båndjobb, så går ikke verdien så mye ned heller. Men disse gitarene var jo kjent for veldig lave bånd, så hør om det er tidskorrekte bånd som er på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisen ifht. markedet er nok helt grei ja, men JEG ville ikke kjøpt denne for det. I hvert fall ikke uprøvd. Også senere '70-talls Gibsons kan være veldig gode gitarer. Jeg har dessverre prøvd mange som ikke er "20.000,- god". Merkelig nok ligger prisen rundt der nesten uansett pga. noe jeg mener er en feilslått tolkning av at '70-talls Gibson er gamle, og dermed bedre enn nye. Det mener jeg ikke stemmer. Det samme gjelder Fender.

Likevel er det jo ikke snakk om gambling her. Man vil jo få igjen det samme, og kanskje mer uansett nettopp fordi markedet tror at dette er er gitarer som er verdt så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kassen, kan det hende at interiøret ser mer blått ut på bildet enn det egentlig er. Det er jo heller ikke sikkert det er en original kasse, men det trenger jo ikke bety så veldig mye så lenge den passer godt til gitaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sannsynligvis en nyere kasse . Den kassen på bildet er sterkere enn de vanlige Gibson kassene .

Mange av disse er det byttet kasse på da de gamle er utslitt .

Hvis du er samler så bør du ha original kassen .

Prisen er grei...de koster så mye .

Har du sjekket serienummer på den ?

Jeg ville ikke kjøpt uten masse bra bilder .

Hvis det er på Ebay så kan du sjekke feedback .

Og VIKTIG at selger kan pakke den BRA !

Jeg betaler KUN slike kjøp med Paypal .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • Jeg har en Peavey Valveking røramp. men plutselig virker ingen knapper, hverken volum eller tone kontroller. Men det er fortsatt lyd i den? Hva er feil? noen tips fra dere mottaes med takk. mvh Jan .  
    • Dette ble omsider greit, bestefars gamle (1958?) Höfner 455/S. Fikk lima halsen i vinter, har fått på ei midlertidig bridge, og den er rett i halsen og lettspilt. 010 Flatwoundstrenger. Venter nå på en 1956-modell floating pickup fra de britiske øyer, en 1505 GR med volumkontroll som spikres fast i gripebrettet. Plekterbrettet er også britisk og kosta sitt, men ble pent. Prøver å få tak på en bridge som ser ut som den originale, men det er lengre mellom de. Denne bridgen var dog lett å intonere, da det er bånd-biter som sitter i smale spor, og de kan tas løs og flyttes.
    • Hei, Jeg har ett Line 6 Relay G50 system men har klart å miste senderen. Line 6 TBP12 Noen som har en de vil kvitte seg med?
    • Men blir det ikke moms, toll, osv på dette da?
    • Sjekk https://www.stringsandbeyond.com/  Pass på frakten, før du avgjør om det lønner seg. De har iblant kampanjer på fri frakt world wide, som er verdt å få med seg. Da har jeg pleid å bestille 20-30 sett med forskjellige merker til gitarene mine.  For ordens skyld, jeg kjøper det meste lokalt hvis jeg kan - men akkurat strenger er betydelige summer å spare på når man har en gitar eller to "for mye".
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.