Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson er ikke FULLSTENDIG på bærtur


el_roffo

Anbefalte innlegg

Kjære venner. Her går det unna, og det skal det gjøre på et diskusjonsforum. Er man ikke enige får man en diskusjon. Bra. Men det er tross alt snakk om gitarer, da.. :)

La meg introdusere, som på i Disney- terminologi heter "for nye lesere", gitaren som er laget for å være ekstremt stygg. Glorocaster. Med innebygget strobe og LED- løpelys.

91597_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.n...36535/91597.jpg

Og ja, dette er et forsøk på en avledningsmanøver, og ikke et forsøk på å framheve gitaren i og for seg. Den spiller fortsatt veldig bra, stroben sliter litt, men ellers er det en gitar som vekker munterhet og latter hvor enn jeg viser den fram. Det er jo noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg tror ærlig talt at vi (kanskje det bare er meg) som ikke liker denne gitaren, blir tillagt flere meninger enn faktisk er tilfellet. Det må gå ann å si at denne gitaren er mindre pen, sammenlignet med en noe mer forsegjort Les Paul (ref bildet mitt tidligere)Det er ingen automatikk i at dersom man ikke liker denne spesifikke gitaren, så skal man mislike både Strat og Teles i samme slengen. Jeg synes at denne gitaren ser rett og slett simpel ut, flat kuttet planke med enkel setup. Sleng på en lite flatterende lakk, og viola, så er den i mine øyne mindre pen. Det hjelper ikke det spøtt for utseende at den har sett slik ut i alle år, og har en imponerende historie. Den blir bare ikke mer vakker av den grunn... Mao jeg bedømmer den 100% pga utseende, og vektlegger null mojo. Jeg har ikke lagt gitarformen for hat, jeg var på nippen til å kjøpe en Patrick Eggle for en tid tilbake, og den var bygget på samme lest som denne. Men med en helt annen finish og setup. Den var grisefin, på samme måte som denne er grise...Øh, sorry mindre tiltrekkende :) .. Tror Gunnar snappet denne opp foran nesa mi, stemmer ikke det..?

Og Audun, jeg er blitt såpass gammal at jeg er redd videre alderdom ikke vil få meg til å endre mening om denne fjøla, men aldri si aldri, synet svekkes jo med alderen så hvem vet..... :lol:

For meg er dette noe mer tilfredstillende å hvile øya på:

Møbelgitarer, spør du meg :rolleyes: . Det ser ut som at vi har totalt forskjellig smak, og bra er det. Det er godt med litt debatt på de ellers så konforme norske gitarfora. Kjøp og spill på de gitarene du liker, men du verden så artig det er å diskutere andre folk sin smak :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er joggu meg en skrue du Castor :D

Hva er det du har brukt rundt bryterene på den der? Har du limt på gullpapir? :lol:

Glorocaster i sin rette forstand.

Syns den pyrogitaren din var tøff men denne overgår den med god margin, herre...

Har du video av denne med strober og led i sving?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullpapir?? Hva tar du meg for? Dette er eksklusiv metallfolie fra Biltema! Grunnen til at det er litt ruglete, er fordi jeg brukte smeltelim til å tette originalhullene på plekterbrettet

Hvis du vil kikke, så er byggetråden her.

Har ikke video, delvis fordi stroben har kveldet. Det er for trangt inne i gitaren, har planer om å frese ut litt mer plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg veldig usikker på om du faktisk tror at den gitarkonstruksjonen der virkelig er laget for å låte best mulig?

Nå var vel spørsmålet mer om vedkommende ville spille på den HVIS den låt kuler og krutt.

Endret av BK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er lite som ser kulere ut enn en lite forseggjort LP med P90. Om det er én eller to pickups, SC eller DC spiller liten trille. Fete er de uansett, og i mine øyne estetisk penere enn alle de mer forseggjorte LP'er. "Keep it simple stupid" er et ordtak som passer i fascinerende mange sammenhenger! Spiller selv på en Gibson LP Special DC i Worn Cherry finish. Like lite fancy, og akkurat like mye rock'n'roll som denne, og jeg elsker den, både utseendet og lyden.

Det jeg lurer litt på da, fra dere som ikke liker denne, er det den generelle mangelen på finesse, eller er det doublecut'en som er problemet? Er f.eks en LP Jr like stygg?

1958-les-paul-junior-tv-b.jpg

Endret av Duckling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Duckling, denne gjør ikke dagen min. Jeg skal være de første til å innrømme at jeg er en møbelgitar elsker, og dette gjenspeiles

også i møblemang i heimen generelt. Er en sucker for bymøbler fra 1800 til 1900 tallet. Og synes dertil at typisk bondemobler er like grelt som

disse enkle gitarene. Sammenligningen er ikke helt fraværende relevans. I mine øyne er det langt penere med et møbel\gitar som jeg ser det er lagt mye arbeid i å finne rette treslag, mye pussing, polering osv for å få frem noe vakkert. En flat planke som jeg helt ærlig lett skulle kunne ha spikket ut selv en søndagsmorgen synes jeg ser stusselig ut. Mao jeg liker å se et godt stykke håndarbeid. Om en gitar mister noe lydmessig pga man har en pålimt topp som har et spill og dybde i treverket, så får den heller gjøre det. Jeg hører ikke denne forskjellen uansett :)

Som sagt før, gøy med forskjelig smak, hadde vært rimelig trist om alle hadde lik smak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var vel spørsmålet mer om vedkommende ville spille på den HVIS den låt kuler og krutt.

Sannsynligvis så hadde jeg det.

Aldri hørt om uttrykket "rock with your cock out"? Jeg hadde lett fikla sammen en låt til å spille live, kun for å få brukt den gitaren.

Er litt gøy å fyre ved. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge dere synes singlecut Jr. er like stygg så er det greit, men jeg fikk litt inntrykk av tidligere i tråden at det største problemet var at den var doublecut, og det er det jeg isåfall hadde hatt problemer med å forstå.

Forstår igrunn ikke at man synes dette her er stygt heller. Kjedelig kan jeg gå med på, men at man virkelig synes det er _stygt_ sliter jeg litt med å forstå. Men det er meg. Folk synes jeg det de synes, og man får ikke gjort stort med det. Og jo færre som liker disse gitarene, jo lettere å få tak i for oss som gjør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.