Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson er ikke FULLSTENDIG på bærtur


el_roffo

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

:(

Lar originalen stå, og minner om forumreglene. Det er flere jeg kan sitere til her, men uansett, slike poster trenger ikke forumet. Hvis du tilfeldigvis er Eric Clapton, la gå, men ellers håper jeg at man bidrar litt mer enn et fjes.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke komme her og komme her når det gjelder Gibson på dette forumet...

Det er en saftig Gibson-klubb her inne, hehe :D

Men men, for all del, de lager sikkert gode gitarer. Men ikke min greie.

Var på 4sound i Haugesund for noen måneder siden hvor jeg kikket litt på en LP Standard 08.

Ble rimelig sjokket da jeg så at den sorte lakken hadde gått over binding'en i en stygg bue inni cutaway'en.

Hvordan kan Gibson sin kontrollpost slippe noe sånt gjennom??

Hvis noen er i Haugesund, stikk innom 4sound og se det selv.

Over til noe heeelt annet og mye mer interessant, noen som har kjennskap til denne Custom-byggeren?

Holder til i Tsjekkia tror jeg og bygger blant annet "billige" (12.000 - 18.000 kr) 7-strengs gitarer :D

Er i dialog med han nå om en 7-strengs Les Paul-type gitar.

http://www.avbasses.cz/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småfjollete utsagn... Hadde det vært et annet merke enn Gibson som hadde sluppet ut denne vederstyggeligheten hadde den vært disset

hefra til helvete. Gitaren er i mine øyne butt ugly, all verdens mojo kan ikke rette opp dette..

Jeg liker både Strat og LP svært godt, men denne er og forblir en overpriset trefjøl....

Men bevares, gøy med forskjellig smak....

Edwards?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på 4sound i Haugesund for noen måneder siden hvor jeg kikket litt på en LP Standard 08.

Ble rimelig sjokket da jeg så at den sorte lakken hadde gått over binding'en i en stygg bue inni cutaway'en.

Hvordan kan Gibson sin kontrollpost slippe noe sånt gjennom?

Sikker på at det ikke er lønnetoppen som syns i cutawayen?

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren er et klassisk LP design fra '58. Fargen er en litt grell verson av det som den gangen het TV Yellow,

og som ble utviklet for at gitaren skulle syns godt på TV den gangen sendingene gikk i svart/hvitt.

Originale DC Juniorer eller Specials i TV Yellow er høyt prisa og veldig ettertraktede gitarer.

Det er spennede rent historisk, men det hjelper dessverre fint lite på utseende. Mine øyne tar ikke høyde for mojo når noe skal vurderes estetisk.

Du kan selvfølgelig få lov til å like Bugera, men ikke klassiske gitarkonstruksjoner som nesten alle andre gitarer bygger på.

Selv om det kanskje tenderer til å være en litt småfjollet smak.

Vrient å ta denne seriøst, mener du virkelig at en persons forkjærlighet for moddede billige røramper har noe med vurdering av om en gitar er pen eller ikke..? At du liker gamle Marshall Plexi`er gjør vel neppe din smak bedre (eller dårligere) av den grunn..

Her er en original til salgs:

Les Paul Junior TV

Ugly then, ugly now :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vrient å ta denne seriøst, mener du virkelig at en persons forkjærlighet for moddede billige røramper har noe med vurdering av om en gitar er pen eller ikke..? At du liker gamle Marshall Plexi`er gjør vel neppe din smak bedre (eller dårligere) av den grunn..

Smak er det ikke så mye å gjøre med, men jeg har ikke brydd meg med å poste i Bugera trådene dine for å fortelle

hvor billige og stygge jeg syns de ampene ser ut.

Både amper og gitarer har en estetisk side og en funksjonell side. Synd at du ikke ser den sammenhengen.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smak er det ikke så mye å gjøre med, men jeg har ikke brydd meg med å poste i Bugera trådene dine for å fortelle

hvor billige og stygge jeg syns de ampene ser ut.

Både amper og gitarer har en estetisk side og en funksjonell side. Synd at du ikke ser den sammenhengen.

"Her er Gibson slik jeg, og sikkert mange andre, foretrekker dem :) Prisen kunne godt vært lavere, men fy svarte for en rockegitar! "

Jeg tolket denne åpning ev trådstarter som om det var fritt frem for å kommentere gitaren. Tok jeg feil..? I så fall beklager jeg på det sterkeste at jeg har mistolket tråden og forumets intensjon..

Hadde trådstarter annonsert at han hadde anskaffet denne gitaren (NGD), så ville jeg ha enten gratulert ham, eller holdt mine meninger for meg selv..

Hva du mener om Bugera er for meg revnende likegyldig, men jeg hadde ikke hatt noen problem med å få servert dine meninger i mine tråder. Andre har kommet med saftige negative uttalelser, så noen fra eller til hadde bare kryddret trådene..

Skjønner ikke hvordan du så bestemt kan si at jeg ikke ser sammenheng mellom funksjon og estetikk.. Hva vet du egentlig om det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ingenting annet om det enn at du skilte så klart på det å like Bugera amper,

og det å si noe om utseendet til en gitar.

For meg er hva man liker ganske likt fordelt på estetikk og funksjonalitet både for gitarer og amper.

Det virket som om du var uenig i det.

Hvem dro inn Bugera amper i denne diskusjonen Gunnar..? Og jeg ser stadig ingen sammenheng mellom mitt syn på disse ampene og min mening om denne spesifikke Gibson gitaren.. Estetikk og funskjon har jeg ikke sagt et kløyva ord om tidligere i denne diskusjonen, men jeg er enig med deg i at det er 2 ting som går sammen--til en viss grad, som slår begge veien..

Nok om det, jeg synes den er grisestygg uansett hvor praktisk den kan være, og du mener noe annet.. Tror vi lar det bli med det.. God Jul....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, den grisestygge gitaren har vært mer eller mindre i sammenhengende produksjon i over 50år,

og har vært prototypen for mange DC gitarkonstruksjoner opp gjennom åra.

Jeg har hatt to Les Paul Juniorer, men ikke noen DC Junior, eller noen i TV Yellow.

Så dette er ikke på noen måte favoritt Gibson gitaren min,

men jeg syns likevel det er en fantastisk klassisk gitarkonstruksjon.

At det eneste du kan si om den gitaren er at den er grisestygg, blir helt merkelig for meg.

Det er en gitar jeg har visst om i årtier og som jeg har sett hundrevis av ganger før,

og er således en del av det jeg kaller den klassiske gitararven.

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.