Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson er ikke FULLSTENDIG på bærtur


el_roffo

Anbefalte innlegg

  • Svar 78
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

For min del er det ikke gitaren det er noe galt med, men at Gibson enten lager kjedelig drit de har gitt ut jevnlig i 60 år, eller high-tech-greier. Kan de ikke lage noe annet?

Gibson utgir nyvinninger som får pepper.

De gir ut klassikere som får pepper.

Og de utgir også nyvarianter av de gamle modellene som også får pepper.

Kanske de må begynne å gi ut Ibanez og ESP modeller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke gitaren det er noe galt med, men at Gibson enten lager kjedelig drit de har gitt ut jevnlig i 60 år, eller high-tech-greier. Kan de ikke lage noe annet?

kjedelig dritt selger, så hvorfor slutte med det? Hva ser du for deg? en mellomting? High tech greiene er ikke noe for meg, men synes gibson fortjener kred for å drive moderne gitarteknologi fremover. Tviler at den der nye firebirden blir en hit, men vedder en femmer på at noe av teknologien vil bli videreført (som feks selvstemmingsgreiene som andre produsenter har begynt å hive seg på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også disse er grisestygge. Om de har vært produsert i 50 år, eller er utgangspunktet for senere modeller som ser bra ut så er de fortsatt stygge.

For meg er ikke dette en"Gibson" greie, synes de har mange fine modeller, mem dette er ikke en av de.

Gunnar: Jeg tolker deg dithen at du også synes at bestemor er stygg, men at du mener det er uhøflig å si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjedelig dritt selger, så hvorfor slutte med det? Hva ser du for deg? en mellomting? High tech greiene er ikke noe for meg, men synes gibson fortjener kred for å drive moderne gitarteknologi fremover. Tviler at den der nye firebirden blir en hit, men vedder en femmer på at noe av teknologien vil bli videreført (som feks selvstemmingsgreiene som andre produsenter har begynt å hive seg på)

Jeg mener at de kan lage reissues av andre modeller enn bare de samme. Hva med Explorer '84? Hva med å lage nye modeller som ikke er direkte designa etter de andre modellene deres? Hva med å være litt dristige?

EDIT: Dristige uten å lage cPU-4000-gitarer.

Endret av ErlendB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også disse er grisestygge. Om de har vært produsert i 50 år, eller er utgangspunktet for senere modeller som ser bra ut så er de fortsatt stygge.

For meg er ikke dette en"Gibson" greie, synes de har mange fine modeller, mem dette er ikke en av de.

Gunnar: Jeg tolker deg dithen at du også synes at bestemor er stygg, men at du mener det er uhøflig å si det.

Da tolker du meg helt feil.

Jeg har barn i fjortiss alderen og jobber med å få dem til å forstå nyansene i språket.

At det er noen mennesker de syns er pene, betyr ikke at de skal kalle alle andre for stygge.(eller grisestygge)

At noen er snille, betyr ikke at alle andre er slemme. O.s.v, o.s.v.

Bestemor er altså ikke det peneste jeg vet,

men det er likevel helt feil å kalle bestemor for stygg. (eller grisestygg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff gitar!

Angående diskusjonen deres: Det er ikke pent å kalle bestemor 'ikke det peneste jeg vet om', 'grisestygg' eller bare 'stygg'. Hvorfor skal man dra frem den meningen om bestemor likså en gitar? Det er jo noe du for kattas slips kan holde for deg selv.

Eller så kan det hende bestefar kommer frem med et spett og passer på å banke litt vett i skallen til han/hun som kaller den fineste dama han vet om i verden mindre pene ord. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at de kan lage reissues av andre modeller enn bare de samme. Hva med Explorer '84? Hva med å lage nye modeller som ikke er direkte designa etter de andre modellene deres? Hva med å være litt dristige?

EDIT: Dristige uten å lage cPU-4000-gitarer.

i 1984 lagde de opptil flere varianter av exploreren, designer series (med "tidsriktig" grafikk, den uten plekterbrett, varianter med pl.brett og 3 p90`s, uten pl.brett og 3 p90`s, alle disse med Kahler etc. Alle disse er det fortsatt mulig å få tak i på bruktmarkedet for en fornuftig sum, hva er da vitsen med å lage reissues?

Gibson prøver seg regelmessig med nye modeller, men stort sett flopper de. hvorfor? for de som kjøper Gibson vil at det skal se ut som de samme Gibsons som heltene spilte på. Klassisk eks. U2 og Sr-71, killer shredders, men floppet. Nighthawk, LP`ish, med større fleksibilitet. Super komfortabel både med tanke på vekt, spillbarhet og lyd. Gigaflopp.. Kan sikkert vri hjernen min å finne flere eksempler på killer gibsongitarer som ikke ser ut som LP, SG etc som floppet...

Endret av germaniumkid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er råtøff. Juniors og Specials i TV-Yellow er noe av det kuleste Gibson har å tilby og de rager høyt på min GAS-liste. For meg så oser disse gitarene rock´n roll i all sin enkelhet; en mahognyplanke med P90(s) B) At de er kostbare og at det finnes gitarer av minst like god kvalitet for mindre penger er dog en annen sak.

Endret av Brötthäst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den er råtøff. Juniors og Specials i TV-Yellow er noe av det kuleste Gibson har å tilby og de rager høyt på min GAS-liste. For meg så oser disse gitarene rock´n roll i all sin enkelhet; en mahognyplanke med P90(s) B) At de er kostbare og at det finnes gitarer av minst like god kvalitet for mindre penger er dog en annen sak.

At disse mahognyplankene med P90 er noe av det som låter tøffest på en forvrengt Plexi-amp er faktisk et godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.