Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittstrenger?


StratRocker

Anbefalte innlegg

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager så meget for off-topic,men: TAKK CASTOR!!

OT: Har brukt Elixir en stund nå,og skal kjøpe på D'Addario igjen på fredag! :D

Har ikke hatt det på et år ellernoe,og husker jeg digga det sist gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et sett Aurora strenger på Mayonesen siden jeg fikk strengene nå. De er kanskje ikke helt på høyden med dagsferske strenger, men det er nesten ikke noe forskjell på de fra når jeg satte de på. Litt farge har flasset av der plektret treffer mest, men det er ikke tegn til fett, korrosjon etc på strengene i det hele tatt. Man kan nok si at jeg ikke er upartisk nok til å virkelig uttale meg, men uansett - jeg setter nok på Aurora ved neste strengskift også. Herjer også tidvis med FR'en, og bende gjør jeg hele tiden :P - men har ikke slitt noen strenger enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått det fra folk med samme stil som meg selv som faktisk har prøvd de. Kanskje jeg burde prøve ting selv for å komme med skråsikre påstander om at ting er sånn og sånn? :)

Det er jo nettopp dette , du baserer deg på hva andre har skrevet...... Om du leter, kan du garantert finne både positive og negative erfaringer om alle strengemerker som finnes på nettet..

Og jeg har da ikke skrevet et ord om jeg liker DR eller ikke. Strenger er strenger som regel, det er stort sett liten forskjell mellom merkene. Ernie Ball var også godt nok for Eddie Van Halen i mange år... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da litt lydforskjeller på nye strenger?

Elixir har ikke den samme crispy lyden som EB eller D'addario når de er nye.

De låter som ukegamle strenger fra de blir satt på,

men forandrer seg ikke særlig mye hvis de har stått på lenge.

Ernie Ball låter bra som nye, men har veldig kort levetid syns jeg.

Derfor er jeg tilbake på D'addario igjen, som jeg har brukt i mange år.

De syns jeg låter bra som nye, og de varer i hvert fall litt lenger enn EB.

Kjøper strengene billig i bulk og bytter når det trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da litt lydforskjeller på nye strenger?

Elixir har ikke den samme crispy lyden som EB eller D'addario når de er nye.

De låter som ukegamle strenger fra de blir satt på,

men forandrer seg ikke særlig mye hvis de har stått på lenge.

Ernie Ball låter bra som nye, men har veldig kort levetid syns jeg.

Derfor er jeg tilbake på D'addario igjen, som jeg har brukt i mange år.

De syns jeg låter bra som nye, og de varer i hvert fall litt lenger enn EB.

Kjøper strengene billig i bulk og bytter når det trengs.

Joda det er jo forskjeller, men om vi sammenligner epler med epler, dvs stålspunnen med stålspunnen, nikkel mot nikkel osv, er det ikke akkurat dramatiske forskjeller.

Elixir er ikke akkurat min favoritt. Jeg liker nikkelstrenger, og holder meg til det, Fender. D'addario(som sannsynligvis produserer Fender strenger) og GHS kjøper jeg som regel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mye D'Addario, fordi de er billige. Blir ganske ekle etter kort tid da, og jeg er for lat til å skifte strenger så ofte som jeg egentlig burde, tror jeg.. :P Har veldig mye forskjellig liggende nå, Elixir, Rotosound, Dunlop, Ernie Ball og D'Addario, så får teste litt av hvert og se hva jeg liker best.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nysgjerrig på Snake Oil strenger, og fant ut at de selger det på nett for $8.50 pr. sett på http://www.snakeoilstrings.com - bestilte 3 sett for total $29.50 USD inkludert frakt (172,63 NOK)... Som er betydelig billigere enn å bestille i Norge. Blir spennende å sjekke ut om hypen stemmer!

Bestilte forøvrig Rock Formula. Noen som har testet disse opp mot Original Nickel settene?

Endret av Borge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker www.stringsite.com (dansk). Der får man kvantumsrabatt, så 50 sett blir ca 20 kr pr sett inkl frakt og moms. De er produsert i USA og høres og føles like bra som D'Addario, EB osv. Man kan også kjøpe disse merkene der, men de er dyrere. Jeg bruker Nutsauce på gitarene med floyd rose. Det smører stolen der strengen hviler. Det er jo der strengen ryker. I tillegg drar jeg over med en strengerenser (www.thestringcleaner.com), etter at jeg har spilt, som rett og slett tørker av alle strengene med en mikrofiberklut over og under, så de holder seg freche. Anbefales! Det er bare dust å gå på 4sound og betale over hundrelappen for et sett med strenger som sikkert ikke koster mer enn en femmer å produsere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått SnakeOil Rock Formula "L" (10-46) i hus og byttet strenger!

Jaggu meg. Jeg skal aldri ha Elixir NanoWeb på gitaren min igjen. Noensinne.

For det første så koster SnakeOil strengene mindre om man kjøper de direkte fra produsent i USA enn Elixir, og for det andre så ga de en nydelig tone og klang. Gitaren livnet merkbart opp. Og ikke bare var Clean lyden merkbar livligere og klarere, men av en eller annen grunn så virker det som jeg fikk høyere output når jeg kjører med distortion. Fikk en tydeligere "crunch" i lyden enn med Elixir strengene. Mye mer definert lyd!

Selv om Elixir strengene var en måned gammel, så har gitaren aldri gitt så gode toner fra seg med nye Elixir strenger heller. Aldri! Men jeg måtte nå bruke de, siden jeg kjøpte 6 pakker samtidig.

Og endelig noen strenger som er gode å ta slides på... Det virker dog som Snake Oil strengene er litt "tynnere" enn de andre 10-46 strengene jeg har brukt? Enklere å bende også... Vurderer å gå for 11'ere neste gang jeg bestiller opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elixir har aldri hatt noe "nye strenger lyd" i seg heller da.

Vet. Synes også de strengene jeg brukte før Elixir - John Pearse EZ-Bend #2500 10-46 - var betydelig bedre enn Elixir, uavhengig av hvor lenge de har sittet på gitaren. Elixir høres flate og kjedelige ut, uansett. Og er ikke gode å spille slides med, og flasser veldig mye dritt som legger seg på gitaren.

Fatter ikke at folk orker å betale så mye for Elixir strengene. Har egentlig bare vært misfornøyd med dem.

Men disse Snake Oil strengene... De var noe tynnere enn selv "vanlige" 10-46 strenger mener jeg. Enkle å bende også. Synes også det var noe merkelig at jeg fikk betydelig høyere output med Snake Oil enn med Elixir, på eksakt samme innstillinger på amp'en. Det var ikke liten forskjell heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.