Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittstrenger?


StratRocker

Anbefalte innlegg

Begynner å like fender strenger litt selv. Noen som vet hvordan fender 10-42 går på Epi LP? :P

(Vanlig fast bro)

Endret av KAARVAAG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bruker fortsatt Elixir her. Men, skal bort fra de, selv om de varer en evighet. Lurer på om jeg skal teste Pure Nickel strenger. Men har hørt at man får mindre output av de også? Men 11's i pure nickel er omtrent like harde og bende som 10's i vanlig type streng?

Angående å bytte strenger fordi de blir "fettete" osv. så er det jo bare å vaske de etter hver spilling så unngår man dette.

Duesenberg's The Cleaner er perfekt å bare ha på en liten klut og dra over strengene (og gitaren forøvrig) så er de som "nye" igjen. Null silikon and shait.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv snake oil. Navnet til tross, det er vanvittig bra strenger.

Når det gjelder bytte av strenger, og det jeg skrev om EB (om det var det du siktet til) så er ikke problemet at de blir fettete eller skitne, men at de blir oppbrukt ubegripelig fort.

Har hørt mye bra om Snake Oil, så kanskje de burde prøves. Men finnes det butikker i Oslo området som selger de? Strenger er liksom noe jeg ikke gidder å bestille via posten... Frakten koster jo like mye som 2-sett med strenger som regel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt mye bra om Snake Oil, så kanskje de burde prøves. Men finnes det butikker i Oslo området som selger de? Strenger er liksom noe jeg ikke gidder å bestille via posten... Frakten koster jo like mye som 2-sett med strenger som regel...

Du bestiller jo selvsagt 20sett eller lignende i slengen!

Frakt på strenger er ikke akurat dyrt, er jo ikke de tyngste greiene akurat.

Skjønner ikke at noen gidder å kjøpe strenger i Norge, men vil man betale mye mer er vel det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestiller jo selvsagt 20sett eller lignende i slengen!

Frakt på strenger er ikke akurat dyrt, er jo ikke de tyngste greiene akurat.

Skjønner ikke at noen gidder å kjøpe strenger i Norge, men vil man betale mye mer er vel det greit :)

Joda, normalt sett så har jeg gjort det også. Men jeg vil ikke bestille 20 sett med strenger når jeg kun skal teste de... Da holder det med 2 sett :) Og da blir det for dumt å måtte betale over hva et helt sett koster kun i frakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..

Jeg gikk fra Slinky serien til EB, og over til Elixir da de kom til Norge, og har vel ikke angra...

For å være helt ærslig kjenner jeg lite forskjell på dem, men hører kanskje _litt_ forskjell i den metalliske klangen, men det er nå så serverdig lite at det gidder jeg ikke snakke om engang.

Hovedpoenget for meg var at alle sa de varte lengre..

Så jeg hoppet på elixir av økonomiske årsaker.. høhø :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da får du ha meg unskyldt. Men Ernie Ball er ikke noe kult!

Du er 13 år og tydeligvis overivrig etter å mene noe om det meste, sannsynligvis ikke backet opp av personlige erfaringer i særlig grad. Dette er forsåvidt ikke akkurat unormalt som ny på et forum, men det får deg fort opp i trøbbel. Baser deg på ekte erfaringer , ikke hva du kan lese deg frem til via Google og andre gitarfora, ikke tro ukritisk på det du leser.

Man får slett ikke automatisk Kirk Hammett-lyd med en EMG81, kan ikke si at Steve Lukather og Zakk Wylde låter mye som Hammett i mine ører... :)

Og med det brukernavnet, hvorfor i all verden surrer du med DR strenger? Fender 150XL er det som duger for skikkelig EVH-lyd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forskjellige strenger på alle mine. Brukte kun Rotosound før, men byttet så over til Ernie ball... ikke spør hvorfor, var vel et spørsmål om tilgjengelighet akkurat der og da :P Spiller mest D Standard og Drop C, så er greit med litt kjøtt på strengene ;)

ESP Alexi Scythe: Beefy Slinky 11-54, hvor 54 er byttet ut med en 56

Gibby LP Custom: Beefy Slinky 11-54

Ibanez sz2020ex: Skinny Top Heavy Bottom 10-52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.