Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittstrenger?


StratRocker

Anbefalte innlegg

Det er jo nettopp dette , du baserer deg på hva andre har skrevet...... Om du leter, kan du garantert finne både positive og negative erfaringer om alle strengemerker som finnes på nettet..

Og jeg har da ikke skrevet et ord om jeg liker DR eller ikke. Strenger er strenger som regel, det er stort sett liten forskjell mellom merkene. Ernie Ball var også godt nok for Eddie Van Halen i mange år... :rolleyes:

Nå har det seg faktisk slik at jeg sa jeg ikke hadde lest noe fra nettet. Apropos det der med Earnie Ball strenger: DET VAR EN FLEIP! Og til dere som kaller meg gud bare fordi jeg hører forskjell på strenger; Det er hvertfall 5 andre her som snakker om at de ikke liker lyden etc. Å si at Det er Elixir og DET er Earnie Ball, det er litt verre...:)

Endret av EddieVanHalenFan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Elixir har aldri hatt noe "nye strenger lyd" i seg heller da.

Har ikke erfaring med Elixir, men regner med Aurora strengene er samme greia.

Det var aldri nystreng lyd når jeg satte på Aurora strengene, men mer 1 uke gammle strenger lyd. Så for max crisp lyd - så er ett nytt sett med andre strenger overlegne. Men nå er det leeenge siden jeg satte på Aurora strenger (vi snakker mange måneder her) og de føles og låter likedan enda, som 1 uke gamle "vanlige" strenger. Kommer nok til å slenge på Ernie Ball (har også lyst å prøve Snake Oil og Skull Strings) nå og da - nettopp for å ha nystreng følelsen, men stort sett kommer jeg til å kjøre Aurora fra nå - da de er en "evighetsmaskin" (ja jeg selger disse strengene, men uansett er det nå dette jeg føler/opplever - så får man heller velge om man vil tro meg eller tror at jeg bare prøver å selge :lol: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker for det meste D'addario EXL110, mest fordi jeg synes de er gode strenger og ikke har prøvd veldig mye annet.

De blir kanskje dølle litt fort (svetter litt mye på henda når jeg spiller tror jeg), men jeg er ganske glad i lyden og følelsen de har etter et par dager. Da er de liksom ikke over the top crispy, men heller ikke helt dølle.

Prøver også å bytte hver andre uke, så de 25-pakkene med strengesett holder lenge for meg :)

Akustisk er en annen sak, der liker jeg ganske nye og crispy strenger. Men er alt for lat til å skifte så ofte som jeg burde ...

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Spilte med GHS Subzero Boomers i en årrekke. Spilte så litt på D'Addario XL, men de siste åra har jeg gått over til Elexir.

Kjøpte ett par sett med Rotosound men tror det blir med det.

Kassegitarene kler jeg opp med D'Addario EXP.

0.11 på elgitarer og 0.11/0.12 på kassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.