Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Favorittstrenger?


StratRocker

Anbefalte innlegg

Jeg har mye god erfaring med Elixir, med tanke på holdbarhet, men når jeg fikk skaffet meg rg med floyd rose, merket jeg at Elixir røk veldig lett.

Gikk da over til Ernie Ball, men likte ikke sounden, gode strenger, men ikke fornøyd med lyden.

Da gikk jeg over til Ibanez sine standardstrenger, D'addario, og er ganske fornøyd, må bytte ofte, men koster ikke stort!

Man må rett og slett finne det man selv synes er best å spille på, låter best og holder best i forhold til pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om du synes det er enormt bra at strenger holder en hel uke før de ryker så tror jeg kanskje jeg ville vurdert å gjøre noe med spillestilen min.

Jeg skifter som regel strenger ca en gang i måneden, men har til tider hatt på strengene i flere måneder av gangen, og de har sjelden røket av den grunn...

Jeg ender aldri spillestilen min! Det var bare et forsøk jeg gjorde for å finne ut hvor lenge de varte: Etter en-to uker røk den lyse e-strengen, og selv du klarer å forstå at når en ståltråd som er 1/10 millimeter tynn som står spent med mange 10kilo påvirkes når den på under et halvsekund blir helt spagetti? Dette gjorde jeg mange ganger om dagen i en/to uker. Ikke rart den røk? Det sier bare litt om hvor jævlig stabile DR strenger er! Om du sitter der med squier standard-strenger som følger med en startpakke og spiller Green Day er det noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man spiller Slash, Angus Yang og Kiss type ting, kan jo strengene holde et halvt år, og man skifter strenger pga at de begynner å ruste! Og dere som sier dere aldri har røket en streng, hva er det dere spiller? Noen jeg kjenner har hatt gitar i 2-3 år og aldri røket/skiftet en streng! men da er gitaren crap å spille på og, da! Jeg, for min del, skifter aldri strenger lenger pga at lyden blir dårligere. Normalt ryker jeg en streng hver tredje uke/en i måneden og da tar jeg bare en ny streng fra en ny pakke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm,elixir sine er jo rustfrie,så jeg slipper altså å bytte strenger noen gang?

Bare synd at de er så ubehagelige å spille på og har så vond lyd :(

1264424966558_138.jpg

Endret av KAARVAAG
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Rotosound 10-46 strenger. Jeg synes disse låter best, holder seg ikke mer en 2 - kanskje 3 uker - (men det gjør ingen andre enn Eleksir og de er jo umulig å spille på), strengene har god komfort og man får med en ekstra e-streng i pakken!

Isåfall er det dårlige strenger! Om du ikke bruker vib og ryker strenger etter 2-3uker med normal spilling, er det noe som ikke stemmer! Ihvertfall når jeg har spilt på et DR-sett i 2måneder på min Les Paul. Det råeste er at lyden fortsatt er råkul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tegnet han posta var vel "sarkasmetegnet"..

Jeg kjøpte meg tre sett med skinny top, heavy bottom. Etter to dagers spilling på ESP-en, så begynte de tre lyseste strengene å få en kobberfarge rundt der jeg vanligvis spiller solo.. Burde jeg gå over til noe som er rustfritt? Har noen prøvd Ernie Ball Stainless Steel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daddario 010 til 046 på 6ern,010 til 59 på 7ern og 011 på akustisken. Bruker fastfret å gjør ren strengene etter hvær økt,sliter aldri strenger å klangen holder seg leeenge! har en gitar jeg fikk i 30årsgave,står samme strengene på enda som når jeg fikk den. :P 32 nå. hehe. Seff ikke den beste klangen i de lengre,men de har ikke røket på over 2 år. Daddario e go sort!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker for det meste Ernie ball og ghs nickel rockers.. skifter 3-4 ganger i måneden.. Hvor lite spiller dere som skifter strenger 2 ganger i halvåret?!? ossen er det mulig? ikke at jeg ryker så mye strenger at jeg må bytte hele tiden, men skifter da strenger for at du blir gamle og at jeg spiller konserter og slikt hele tiden..

EDIT: bruker foresten ernie ball 11-48(skulle gjerne vært 54 eller 56 på toppen) eller ghs 11/12-58(<3)

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Ernie Ball jeg. Bytter strenger ganske ofte (Flere ganger i måneden), og da er det greit at de ikke koster så utrolig mye. Bruker forresten Ernie Ball 10 (De gule).

Er litt overaska over de som bytter bare et parr ganger i året. Merker dere ikke forskjell på hvor fettete de blir? Hvor lite må man spille for å ha et strengesett i et halvt år uten at noe ryker? hmm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Ernie Ball jeg. Bytter strenger ganske ofte (Flere ganger i måneden), og da er det greit at de ikke koster så utrolig mye. Bruker forresten Ernie Ball 10 (De gule).

Er litt overaska over de som bytter bare et parr ganger i året. Merker dere ikke forskjell på hvor fettete de blir? Hvor lite må man spille for å ha et strengesett i et halvt år uten at noe ryker? hmm..

Takk gud for at noen er med meg :P

Endret av Thorris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.