Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Marshall JCM800 ?


Troll

Anbefalte innlegg

Nå eier jo jeg den gamle 800en til aph, og den låter beintøft.

Har fått den modda litt, med 6550 rør (så den yter noen watt mer, spiller høyere), og "hotrod´a" den, så trenger nesten ikke screamer nå, for mye gain ^^

Er nå identisk med ampen som ble brukt på Use Your Illusion skivene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 102
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med JCM900? DET er vel metal nok? Bra cleanlyd også. Og en Marshall JCM800 eller 900-combo, både 1x12 og 2x12 har MER ENN NOK trøkk og punch. Kanskje litt FOR MYE noen ganger..

Endret av Aphelion
Fjernet unødvendig sitering.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackmore virker fint, men jeg har ikke sett en eneste en på bruktmerkedet her i landet på en stund. Ikke på blocket.se heller :P

JCM900 er ikke av interesse desverre. da hadde jeg heller gått for JCM800 2205 uten å nøle.

Litt lyst å finne en amp som passer meg ganske greit, orker ikke styre med å selge og kjøpe ny midt i studentperioden, da jeg er redd for å sløse vekk de pengene på noe annet =p

Btw! Godt gjort å sitere hele første innlegget for å svare på tråden meg en settning Mister.. :P

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er veldig mange som kritiserer JCM 900 uten å engang vite hva det er for noe. Ampen får veldig mye ufortjent pepper på harmony-central og lignende nettsteder. Har spilt MASSE på JCM 900 og den låter MYE bedre enn hva folk skal ha det til. Det JCM 900 lider under er at den kom etter "Den legendariske JCM 800" og ikke låt like bra som forgjengeren. Til gjengjeld er de mer allsidige enn en JCM 800 og man kan man få de for omtrent slikk og ingenting. Husker jeg så en JCM 900 til 2500,- på finn. Med en tubescreamer-sak foran så vil den funke bra til ditt bruk, imo i hvert fall.

Men hvis du uansett vil bruke hele budsjettet på ny amp, så ser jeg ingen grunn til at du bør satse på en 900 fremfor noe du syns er bedre ;)

Endret av metalhead
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag tror att det ligger mycket i det metalhead skriver, jag tycker också att JCM 900 har fått ett oförtjänt dåligt rykte. Vilket ljud man letar efter, spelar ju såklart en stor rolle. Jag har en JCM 900 (jag spelar inte metal) och "papp" är absolut inte det första jag tänker på när jag crankar den i övningslokalen.

Men varför inte testa en Jet City och se vad du tycker om vrengen i den. 20 watt borde väl vara tillräckligt, men annars finns den i 50 eller 100 watts version också.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med veps da? Har fått fobi mot JCM900 fordi mange mener den er for veps for metal. Men kommer jeg over en, så skal jeg teste den ;)

Bruktprisene ligger jo forøvrig på ca samme nivå smo JCM800 så vidt jeg vet. HAdde jeg sett en til 3000-4000k så hadde jeg nok gått for det. Verdt å spare penga ihvertfall.

Har bare ikke såå lyst å gamle på amper jeg ikke har hatt så mye å gjøre med, ettersom jeg kvitter meg med en annen amp for å prøve å finne noe som er mer idealt for meg :)

Når det gjelder Jet City, så takker jeg for tipset. Er den innenfor mitt budsjett, noe som ser ut til å gjøre det, så skal jeg absolutt teste den hvis jeg får mulighet også.

Begrenset med hva man får prøvd hos musikkforeningene i Bergen. Er mye Marshall, Mesa, Fox og Fender.

EDIT:

Må si at den her har plaget tankene mine.. Billig og skal visstnok ha samme bruksområde ala JCM800, bare forskjellig sjarm.. =p

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, nej veps är inte heller det jag tänker på, då hade jag inte haft den kvar, för att säga det sån :). Men som sagt, jag spelar ju inte metal. Jodå, den kan vara litt högfrekventig men det går att tämja med rätt inställningar på gain och eq. Jag menade dock inte att JCM 900 nödvändigtvis är det rätta för dig, jag ville bara stötta metalheads inlägg om att den fått mycket pepper som kanske inte alltid är lika förtjänt.

Är Jet City ett alternativ så kan du ju börja med att lyssna

och
och se om det år nåt du kan fall in love with :).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ganske greit allsidig, men er mest kjent for metal. Har spilt en del på disse, gode amper. Men jeg vil ha noe litt mer spennendes :P

Sykt bra pris foresten. Men jeg har ca samme pris på JCM 2205, og den JCM2000 forsvinner nok før jeg får pengerr. Og 1936 cabbet er for stort for meg, noe som er en av hovedgrunnene til at jeg selger rigget mitt :P

Det kabinettet er en mellomting av 2x12 og 4x12 i størrelse. Men skal visstnok låte ganske bra ;)

Det er blandet meninger om JCM2000 blant Marshallfolket, men det er ikke en forsterker jeg vil lukke ut totalt for metal.

Finner jeg en til 5k om et par uker, så kan det være et alternativ for å spare peng og kjøpe en gitar i tillegg til amp :rolleyes:

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.